• 2016-11-10 kl. 16:41 #913
    Helena
    Deltagare

Svackan har fortsatt den här veckan och dessutom har det varit mycket att göra och stressigt på jobbet, men rotationen har funkat rätt bra och jag har till och med lyckats få till något lite av träning, typ lyfta benen, soff-situps. En dag fick jag till och med ihop klockans rekommenderade stegantal x 2 – inte för att jag begriper hur det gick till. Knackningarna har kommit av sig – tyvärr för jag tycker att det är en himla bra och givande övning!

Min basala ämnesomsättning har enligt ny beräkning sjunkit från 1.839 till 1.794 kcal. De senaste fyra dagarna har jag en dag lyckats äta mer än så, de andra tre mindre. Snittet för de fyra dagarna ligger på cirka 1.730. Jag har också svårt att få ihop sammansättningen: Enligt Lifesum äter jag 100-120 g för lite kolhydrater per dag, protein 15 g för lite upp till 12 g för mycket, fett genomgående 10-30 g för mycket men det antar jag är de tre msk kokosolja som spökar. En dag hade jag 104 g för mycket fett men den dagen åt jag rätt mycket avokado. 🙂

Tillskotten kommer jag oftast ihåg att ta när jag ska. Har problem med att de större kapslarna fastnar i halsen.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.