-
2016-11-03 kl. 21:58 #901
Helena
DeltagareHar haft en lätt kaosartad vecka och känner att huvudet inte hänger med riktigt som vanligt. Bland annat beror det säkert på att min mor ligger på sjukhus sen tre veckor och har fått en knöl bortopererad från ändtarmen. I måndags fick vi veta att knölen innehöll cancer och att strålning ska påbörjas.
Som tur är har jag min rotation plan och framför allt min sambo som kan hjälpa mig att tänka när jag inte kan komma på vad jag ska äta kommande dagar, så rotationen har faktiskt funkat bra så när som en eller annan vitlök som har smugit sig in på fel ställe. Jag har börjat använda LifeSum-appen och har konstaterat att jag har lite svårt att få i mig tillräckligt med kolhydrater – fett brukar gå över på rött och protein också ibland. Ännu mer grönsaker tänker jag.
Det går fortsatt bra att ta alla tillskott, i alla fall de flesta gångerna.
Jag har varken knackat eller utfört nån motion den här veckan – om det inte räknas att ströva runt på Syfestivalen hela dagen i lördags.
Vad gäller sömnen har jag känt mig generellt tröttare än vanligt men har fortfarande svårt att komma i säng i tid. Har dock inga problem med att somna och inte heller att somna om ifall jag vaknar på natten. Möjligen sover jag lite bättre nu – fick min nya sömnapnéskena i förra veckan – men har inte reflekterat över det förrän just nu och inte heller jämfört mot klock-statistiken.
Har konstaterat att morgontemperaturen generellt har sjunkit och ligger senaste veckan mellan 35,4 och 36,0.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.