-
2016-11-17 kl. 18:44 #945
Gabriella
DeltagareDiet och tillskott: Dieten går bra och jag avstår helt från mina allergener. Rotationen går bra förutom en och annan rubbning i samband med sociala tillställningar. Tar alla tillskott i full dos, förutom de som håller på att ta slut. Dessa har jag drygat ut tills jag får påfyllning.
Allmäntillstånd: Mycket bra, pigg och stark. Sover som en stock och har inte upplevt några nya symptom.
Stress: Vissa omstruktureringar på jobbet har gjort sitt till, men stressnivån känns ändå hanterbar och jag har hittills fått mycket stöd av min chef som är väl medveten om att min stresstoleransnivå är mycket låg. I sken av Anders föreläsning om andning så har jag använt Relaxatorn en handfull gånger, men jag har inte tejpat munnen. Upplever inte att jag sover med öppen mun (är aldrig torr i munnen när jag vaknar och jag snarkar inte). Vill dock testa tejpen framöver. Tyckte att Anders föreläsning var mycket bra, men kände att loggandet av puls/tejp/andetag etc. blev ett extra stressmoment för mig så jag avvaktar med det. Hinner i nuläget knappt att fylla i kost- och aktivitetsdagboken.
Fysisk aktivitet: Promenerar generellt sett mer, men denna vecka har inneburit sena kvällar på jobbet och tid till att både laga rotationsmat och träna efter jobbet har helt enkelt inte funnits. Har dock återigen kört ett BodyPump-pass och min ”nya ork och styrka” har känts både rolig och motiverande. Siktar på att så småningom komma upp i 3 träningspass per vecka: BodyPump (styrketräning), Hot Mojo (bokram-yoga) och ett löp- eller cykelpass.
Ses imorrn!
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.