-
2016-11-10 kl. 20:51 #921
Marie
DeltagareTillskott: Tar de flesta tillskott. De jag har svårt att hinna med är Colostrum som ska tas 20 min innan måltid. Det glömmer jag alltid bort alt. det finns inte tid. Och då blir jag osäker på om jag ska ta allzym dpp iv eller om effekten uteblir när jag inte tagit Colostrum. Adreno Plus hinner jag inte heller ta. Det går aldrig att hitta en naturlig tid då jag varit fri från mat i 2 timmar för och efter. Äter mellanmål eller dricker te/ingefärselixir rätt ofta. Kan inte ta dom på natten när jag är uppe och kissar heller, för då är enda tiden jag kan ta mina Levaxin.
Stress: Kör ofta djupandning och ibland tapping. Känner mig generellt inte stressad, men märker att jag ofta får huvudvärk samt att stubinen är kort med minsta sonen.
Träning: Har svårt att orka med att komma upp i mer än 3.000-5.000 steg/dag. En del dagar blir jag förvånad att jag uppnått över 7.000. Men dom dagarna är inte så många. Har bokat in med en kompis att powerwalka/halvspringa 1g/vecka vilket vi också gör med jämna mellanrum. Ingen övrig träning med trasig axel.
Sömn: Vaknar abrupt nästan varje natt mellan 02.00-04.00 av att äldsta sonen behöver hjälp. Kan i princip aldrig somna om. Går upp och kissar och tar Levaxin, går och lägger mig, tar öronproppar, bäddar ner mig riktigt skönt…men kan inte somna om. Låg puls förvisso (aktivitetsarmbandet visar djupsömn), men jag hör allt och kan när som helst öppna ögonen, gå upp, eller vända mig om om jag skulle vilja. Övriga nätter som sonen inte väcker mig vaknar jag ungefär samma tidpunkt av att hjärtat dunkar så högt att det låter som om någon bankar i väggen (trots öronproppar).
Mat: Äter fritt från gluten/mjölk/socker + allergener. Kommer inte igång med rotation till 100%. Men äter relativt varierat. Svårast är frukosten som i princip alltid blir fröknäcke + pålägg + ingefärselixir/te. Ibland en skål med bär + naturella nötter. Saknar ost på en macka så jag håller på att smälla av!
Allmäntillstånd: Emellanåt enormt trött. Men vid ganska gott humör. Matdagbok + skriva här + aktivitetsdagbok stressar mig enormt. Tyvärr får det i min situation lägst prioritet. Men jag har inte gett upp. Har tagit nya TSH-värden och avvaktar resultat. Behöver ofta tömma tarmen före 06.00, vilket är tröttsamt för då vill jag gärna ligga i sängen och ”sova”. Har ordnat jobb närmare bostaden och jobbar 50% + sjukskriven 25% + vård av barn 25%.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.