• 2016-11-02 kl. 16:25 #892
    Gabriella
    Deltagare

Hej!

Tillskott: Jag tar full dos av alla tillskott (förutom de som just nu håller på att ta slut, dvs. Adreno och Ultra InflamX), och jag har inte märkt av några särskilda reaktioner. Förra gången jag trappade ned på Adreno så fick jag visserligen ont i huvudet i ett par dagar, så det blir spännande att se om det symptomet återkommer denna gång.

Stress: Har haft en betydligt lugnare jobbvecka och det märks både vad gäller sömn, humör och allmäntillstånd.

Träning: Har tränat två gånger (HotMojo och löpträning) och det gick bra båda gångerna. Kände mig stark och lätt i kroppen.

Sömn: Brukar gå och lägga mig senast 22.00 och somnar ungefär 1-5 minuter efter att jag har lagt mig. Vet inte om det beror på magnesiumet, för det tar jag när jag redan ligger i sängen. Sover lugnt och skönt och får vanligtvis 2-4 h djupsömn per natt. Vaknar och behöver kissa 1-2 gånger per natt, men somnar sedan om direkt. De perioder då jag har varit stressad och vid PMS drömmer jag mycket mer, vaknar lättare av grannarnas ljud och sover lite oroligare. Har när jag har vaknat till testat att ”andas in guldljus” som Lisa tipsade om sist och att knacka på bröstet för att tankarna inte ska rulla igång. Ett annat knep är att rabbla kortkommandon.

Rotation: Har en fast 4-dagarsmeny som jag är stenhård med. Efter mötet med Sanna för ett par veckor sen flyttade jag om bland vissa rätter och la till/tog bort vissa ingredienser för att hålla mig mätt mellan målen och för att uppnå en jämnare blodsockernivå och det funkade fint. Räknar nu med LifeSum kalorier i min 4-dagarsmeny för att säkerställa att jag får i mig tillräckligt av allt. Kan nog behöva byta plats på ett par dagar för att få en jämnare fördelning mellan dagarna (jag börjar varje rotationsdag på kvällen med middag, som jag sedan äter till lunch nästa dag).

Allmäntillstånd: Förra veckan kände jag mig hängig och snuvig, men denna vecka känns mycket bättre. Ska lämna nytt TSH-prov om ett par veckor och det ska bli intressant att se hur stor effekt avsaknaden av stress och den förhöjda dosen (från 137,5 till 150 mcg/dag) har haft. Till saken hör att jag när jag är stressad eller har dåliga värden generellt sett blir ganska orolig, lättstressad och ängslig. Saker som inte brukar kännas jobbiga känns då jobbiga.

/Gabriella

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.