• 2016-10-26 kl. 16:38 #842
    Gabriella
    Deltagare

Detta har hänt:

Var på bröllop 22/10 och fick samma kväll ont i magen och blev illamående. Detta höll i sig t.o.m. 24/10. Nån allergen som trots strikta restriktioner smög sig in i bröllopsmiddagen? Men nu verkar jag har dragit på mig en förkylning. Sover som en stock och tvärslocknar så snart jag lägger huvudet på kudden.

Inte alls lika stressad, men mitt TSH hade vid min senaste provtagning (18/10) stigit till 2,7 och jag har i samråd med min husläkare och Lisa Palmlöf bestämt att höja min dagliga Lexaxin-dos till 150 mcg. Kanske kan denna TSH-höjning vara resultatet av ett par stressiga veckor som lett till att den fungerande delen av min sköldkörtel själv har börjat producera mer. Men det är bara spekulationer från min egen sida …

Har inte känt mig lika pigg som föregående veckor, men det kan ju bero på stress (med medföljande dålig sömn), ägglossning, öroninfektion, utrensning, möjlig förkylning eller kanske de justerade tillskottsdoserna.

Just nu inte alls lika stressigt på jobbet och skillnaden i hur jag mår är anmärkningsvärd.

Ses på fredag!

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.