-
2016-10-20 kl. 22:00 #832
Jenny L
DeltagareJodmärket:
Satt kvar till långt in på kvällenNillas kurs:
Snygg kokbok och bra recept men med rotationen och alla grejer jag ska undvika har jag inte kunnat följa hennes menyförslag men jag tycker att hennes mejl med fakta har varit jättebra!Tillskotten:
Är efter långsam upptrappning nu uppe i full dos av samtliga.Hälsa:
Jag mår stadigvarande bättre än på många år. Både kropp och själ känns lättare, starkare och mer livskraftig. Svajade dock till lite i slutet på förra veckan och hade två riktiga trött-dagar. Det kändes bra som en varning, att bli påmind om hur utmattning tar sig i uttryck och jag har varit lite mer försiktig med mig själv efter det. Har en tendens att bränna mycket krut på en gång där det behövs. Och behoven utifrån kan ofta verka omättliga.
Försöker därför hålla hårt i mina viktigaste aktiviteter för egen del, t ex att yinyoga 2-3 ggr/vecka och ordentligt känna av inåt hur mycket jag orkar med i form av sociala aktiviteter mm. Planerar in vilodagar för egen räkning. Behöver det.
Några dagar efter ”tröttdagarna” kom jag i samtal med klok vän underfund med VAD det var som gjort mig så urtrött. Gammalt skräp från ursprungsfamiljen som tillfälligtvis aktiverats och plötsligt slog det mig; att jag känslomässigt känner mig väldigt mycket mer sensibel och omedelbar än tidigare. Inte alls överreagerande och ömtålig som jag gjorde i början av utmattningen, nej, det här är något annat.
Mina vallningar försvann helt och hållet någon vecka efter kostomställningen, men efter ”tröttdagarna” har jag haft några stycken.
Jag är också extreeeemt torr i huden.
Har nu gått ner tre kilo och enda gången jag lyckats med viktreduktion sen jag blev sjuk för 9 år sedan var när jag gick 4 mil om dagen i 40 dagar…Ses imorrn! /Jenny
- Detta ämne redigerades för 6 år, 11 månader sedan av Jenny L.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.