-
2016-10-20 kl. 18:12 #830
Gabriella
DeltagareHej!
Efter ett par stressiga veckor (v. 40-41) börjar tempot sakta ner, men jag har fått veta att mitt TSH har stigit (till 2,7) och funderar på om detta kan ha att göra med att den fungerande delen av min sköldkörtel har reagerat på stressen. Har i samråd med min läkare och Lisa bestämt att höja Levaxin-dosen från 137,5 till 150 mcg/dag. Har som ett resultat av stressen sovit mindre bra och jag har valt bort träningen denna vecka eftersom det har varit ytterligare ett stressmoment att hinna med. Jag kontrar istället med lugna hemmakvällar och varma skumbad.
Rent kroppsligt känner jag mig pigg och alert (jobbet flyter på mycket bättre och jag tappar inte tråden hela tiden), stark, studsig och inte alls sådär svullen, tung och trött som innan jag uteslöt mina allergener ur kosten. Hade huvudvärk, öroninfektion och snuva ca 5-14 oktober, men så var alltihop plötsligt borta en morgon. Utrensning? Vanlig förkylning? Stress?
Matrotationen har denna vecka gått mycket bra! Har efter noggrann planering lyckats få ihop en varierad 4-dagarsmeny som verkar funka. Planerar att hålla mig till den ett tag framöver eller tills jag tröttnar och då får komponera ihop en ny meny.
Nillas matkurs har jag inte engagerat mig i nämnvärt. jättebra recept och tips, men jag blir mest stressad av det konstanta Facebook-flödet. Så jag plockar hellre russinen ur kakan. Har dock inte fått några mail från Nilla på ett par dagar.
Och det var allt för denna gång!
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.