• 2017-02-06 kl. 16:21 #1083
    Gabriella
    Deltagare

Hej!

Kan börja med att jag fortfarande tycker att det känns lite rörigt kring tillskotten, men jag har å andra sidan inte fått tillfälle att prata enskilt med Sanna. Nu när de gamla tillskotten börjar ta slut, hur vet jag (om hälsan skulle börja gå åt fel håll), vilka tillskott som jag behöver fortsätta ta?

Jag har köpt nytt av D-vitamin, järn och C-vitamin eftersom jag tänker att de är viktiga. Men nu när t.ex. Daily börja ta slut, hur vet jag att jag på grund av detta inte sjunker under gränsen för vad jag bör ta varje dag?

Som jag skrev i min förra veckorapport så har jag i några veckor märkt av viktuppgång, svullenhet och ökad puls. Detta har i skrivande stund helt gått tillbaka och jag mår riktigt bra. Mitt senaste provsvar hos dr Barbro påvisade ett TSH på 0,7 och hon tycker att jag ligger perfekt, och eftersom det känns bra så kommer jag att fortsätta ta 162,5 mcg per dag.

Jag känner att mina blodsockernivåer har blivit bättre och jag dippar inte alls sådär som jag gjorde förut. Kanske beror det på att jag numera är bättre på att läsa av tecknen och att jag alltid har nötter eller råa grönsaker nära till hands.

Sover mycket bra, förutom före/under mens, men det är precis som det alltid har varit. Jag tar fortsättningsvis Agnus Castus (3 x 10 droppar/dag), men tror att det är alltför tidigt att avgöra huruvida det har gett effekt. Jag fick i samband med missfallet en väldigt kraftig menstruation och även gången efter. Denna gång var den dock inte alls lika kraftig och jag upplevde heller inte att PMS-symptomen var lika betungande som förut, men det har ju alltid varit lite från och till för mig. Tiden får helt enkelt utvisa…

En grej som jag tycker känns lite avigt med upplägget är att man har fått välja om man vill ha enskild session med Sanna eller Lisa, och har man valt att träffa en av er så har man sen inte fått möjlighet att träffa den andra. Jag hade gärna träffat Sanna nu när vi fick enskilda tillskottsrekommendationer och det uppstod så många frågetecken, men det var även viktigt för mig att få träffa Lisa.

Något som förbryllar mig är att jag nu har varit förkyld i tre omgångar sen i slutet på november. Jag brukar aldrig vara sjuk/förkyld mer än 1-2 gånger per år, men nu avlöser förkylningarna varandra den ena efter den andra. Det gör det svårt att komma igång med träningen och det är generellt rätt frustrerande.

Jag torrborstar mig en gång i veckan, badar epsom salt-bad, kör oil pulling nästan varje dag, dricker guldmjölk varje kväll, har slutat med fluortandkräm och hudkräm (använder kokosoljan i stället), kommer åtminstone ett par gånger i veckan ihåg att dricka benbuljong, jag dricker citronvatten varje morgon och vatten med äppelcidervinäger före middagen varje kväll.

Mina matvanor har förändrats radikalt sen studien började. Jag hoppar inte längre över måltider när jag har bråttom, jag snöar inte längre in mig på vissa rätter utan jag lagar något nytt i princip varje dag. Min receptrepertoar har vuxit ofantligt mycket!

Har tänkt igenom och skrivit ner mina värderingar, mål och delmål enligt ACT och det kändes jättebra! Tror att jag sedan tidigare är rätt bra på det här med mindfulness för jag har alltid tyckt att det är viktigt att uppmärksamma de små sakerna i livet; knastrig is på en igenfrusen vattenpöl, småfåglar, strilande vatten och allehanda smådetaljer. Trevligheter som man lätt springer förbi annars.

Och där tog orden slut för den här gången. 🙂

Sköt om er!

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.