• 2017-02-02 kl. 16:35 #1069
    Cathrine
    Deltagare

1) Hur det går m diet + tillskott

Det fungerar bra med maten även om jag inte lyckats återinföra helstrikt rotation igen, men roterar nattskatteväxter. Följer som vanligt uteslutningslistan strikt.

Är fortfarande osäker på om jag äter tillräckligt med fett, förstår inte den där fettlistan vi fick. Inväntar Sannas förtydligande av mängderna på listan.

Har fortfarande frågor över att mina värden visade en kropp som brinner av inflammation och att rekommendationen var att basa den. Rött kött skulle undvikas mm. Vid nästa provtagning hade jag lågt ferritin och nu skulle jag plötsligt äta rött kött 5 ggr/vecka. Hur går det ihop? Förstår fortfarande inte hur jag ska hantera det. Jag går en medelväg o tar en järntablett/dag och har ökat på kött lite, men nu var mitt PH-test rejält surt igen. Vad göra?

Jag äter fortfarande 52 kapslar/tabletter per dag plus UltraInflamX o droppar. Inga problem, bara det blir rätt. Väntar på svar från Sanna på bland annat B-vitaminfrågorna i mitt mail som jag skickade den 23/1. Har ingen lust att överdosera, ser fram emot svar.

2) Allmäntillstånd och ev förändringar i hur ni mår, dvs ev nya symtom o/e förbättringar.

Idag, 2/2, träffade jag diabetessköterska på vårdcentralen som hjälpte mig att tolka provsvaret på glukosbelastningsprovet och berättade vad det innebär för mig. Det visade sig att jag har pre-diabetes, vilket jag måste se till att vända. Vi tittade på dolda sockerfällor o den enda jag inte hade koll på var UltraInflamX som per portion på 45 g, innehåller 12,8 g socker!! Och jag som dricker två portioner per dag. Har dessutom nyss köpt två nya burkar. Vad kan jag ersätta UltraInflamX med? Med tanke på att jag hade så mycket inflammationer så förvånar det mig verkligen att jag blev ordinerad en så sockerstinn produkt. Socker främjar ju inflammationer.

Slutade med astmamedicin v 49-50 och har inte behövt återinföra den. Jippie!! Men har även fått veta av läkare att astma kan gå i skov, det är inte ovanligt att man kan må bra i perioder, tom år, för att sedan bli sämre igen. Så min akutmedicin ligger trots allt alltid i handväskan.

Har fortfarande samma problemnivå på psoriasis, hoppas på att det också ska bli bättre.

Känner mig lite förkyld, lite täppt och rejält hängig o trött sedan några dagar.

Andningsträningen är toppen. Har fullföljt programmet o kommer att fortsätta. Tejpning av munnen är suveränt, sover bättre. Min konstanta nästäppa försvann direkt när jag började tejpa. Men nu är jag förkyld o då måste jag tyvärr ta nässpray för att kunna sova.

Är fortfarande stel i nacke, axlar o har då o då huvudvärk pga det. Stelheten är mer eller mindre konstant.

Viktnedgången har stannat av. Har gått ner nästan 12 kg sedan start, men nu pendlar jag upp och ner 2 kg sedan början av januari. Behöver gå ner ytterligare ca 25 kg. Jag tror också att jag vet orsaken. Jag har fått tillbaka en del av sötsuget o började under januari lura mig själv att det var ok att äta lite naturgodis då o då. Trots att jag egentligen förstår att det innehåller lika mycket socker som vanligt godis. Nu är det slut på de dumheterna, men jag lider av sötsuget igen. Hur bli av med eländet? Öka på krom eller? Tar sex tabletter GT Formula/dag redan.

När jag förut började med Agnus castus-dropparna och 5-HTP, märkte jag direkt stor skillnad. Kände mig mer motiverad, engagerad och gladare. Men den effekten har inte hållit i sig, har istället känt mig tröttare och mer låg de senaste veckorna.

3) Stressnivå och vad ni provat för hanteringsstrategier
    Ökad mental stress på jobbet, märks direkt i min lägre motivation och mående. Är väldigt trött. Har gjort några halvhjärtade försök att tappa o lika halvhjärtade försök med mindfullnessappen. Har inte tillräckligt med koncentration för att genomföra övningarna.

4) Hur det gått att öka fysisk aktivitet
    Utöver mina ca 10 000 dagliga steg, som tyvärr sjunker dramatiskt under helgerna, har jag fortfarande inte lyckats motivera mig till träning, trots tankar på mitokondrierna. Är så evinnerligt trött nu igen att bara tanken på motion känns hemsk.

5) Sömn
    Somnar senast 22, men vaknar alltid tidigt, sover aldrig längre än till 5. Önskar jag kunde det.

• Detta ämne redigerades för 6 år, 7 månader sedan av Cathrine.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.