-
2017-01-24 kl. 15:37 #1063
Gabriella
DeltagareHej!
Har fortsatt känt mig lite hyper (avsevärt värre före ägglossning) och min vilopuls går oftast upp för varje dag som går. Har hjärtklappning, har gått upp i vikt (jag går upp i vikt även när jag är hyper), har fått fler finnar (inte många, men fler), har varit förkyld i flera omgångar och är rätt gasig. Lämnade sköldkörtelprover 10/1 och hade då ett TSH på 0,73. dr Barbro sa att mina värden är till synes perfekta, men att jag om jag fortfarande känner ”obehag” om ett par tre veckor kan sänka min nuvarande dos (162,5 mcg) till 150 mcg/dag. Känner mig i skrivande stund (v. 4) lugnare och mindre ängslig, så jag avvaktar och ser om min kropp trivs med 162,5 mcg.
Viktökningen förstår jag inte alls. Kan påpeka att jag inte alls vet hur mycket vikt det rör sig om eftersom jag inte har någon våg, men jag känner det på hur kläderna sitter. Eftersom ni har skrämt upp mig ang. mina blodsockermarkörer så började jag för några veckor sedan att proppa i mig bönor/baljväxter i hopp om att hålla blodsockernivåerna i schack. Och jag hade i princip bönor i allt (frukostgröten, lunchen och middagen). Smååt nötter, grönsaker och frukt mellan målen. Gjorde i princip inget annat än åt, så det kan väl tänkas ha bidragit till viktökningen, men jag tycker nog att viktökningen kom lite väl fort. Äter numera inte lika mycket bönor, utan fokuserar istället på super-moothies på morgonen, nötter och råa grönsaker till mellis och grönt te som sägs ha en positiv inverkan på blodsockret, och det känns faktiskt bättre. Känner inte längre att jag får de där dipparna och tycker att jag kan uppmärksamma och motverka kommande dippar mycket tidigare.
Det är i alla fall i princip omöjligt att avgöra om viktökningen har med ätandet, Levaxin-dosen, en allergenreaktion eller en ny allergen att göra. Jag avvaktar, och det känns i skrivande stund (v. 4) som om e”svullnaden” till viss del håller på att gå tillbaka.
Började med Agnus Castus 12/1, men antar att det är för tidigt att se någon effekt redan nu. Har även fortsättningsvis tagit full dos av rekommenderade B6- och B12-tillskott, Selen, E-vitamin och C-vitamin.
Följande tillskott är nu helt slut: Allzym, Ferritin/Järn, Ultaflora Plus. Kommer på Sannas inrådan köpa nya järntillskott.
Sover som vanligt bra. Använder Relaxtorn minst 15 minuter varje kväll. Har kokat benbuljong, men inte fått in rutin på att dricka det riktigt varje dag.
På det stora hela har jag mått bra, men jag har under v. 2-3 varit orolig över mina hyper-symptom (svårt att koncentrera mig och sitta still, ökad ängslan och oro, samt viktförändring). I skrivande stund, v. 4, känner jag mig lugnare och mer stabil, men undrar över min stigande vilopuls och mitt bankande hjärta.
Och nu kan jag inte komma på nåt mer att skriva. Ha det gott!
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.