• 2017-02-20 kl. 17:34 #1088
    Gabriella
    Deltagare

Hejhej!

Det här blir lite hipp som happ och möjligen lite repetitivt, men jag skriver helt enkelt det som ploppar upp i huvudet.

Jag har de senaste två veckorna mått riktigt bra! Har känt mig pigg och studsig, inte alls trött, förutom när John Blund uppenbarar sig vid 21.30-snåret. Lyckades visserligen dra på mig ännu en förkylning (den tredje sen november, vilket är mycket ovanligt för mig) och en smärre öroninfektion, och kände mig lite svullen v. 6, men det gick över. När jag tänker efter så har jag varit gasigare och mer kurrig i magen, och någon morgon under v. 6 så var jag helt plötsligt jättelös i magen, men det var bara vid ett tillfälle, så jag antar att jag hade fått i mig nåt specifikt som kroppen inte tyckte om. Det enda jag tidigare hade förtärt som jag inte brukar förtära var två glas apelsinjuice i en bar, och den innehöll nog en hel del socker för den var jättegod!

Jag åt inte särskilt mycket socker innan studien, men har i princip slutat helt med det. Jovisst, köper jag lite godis på fredagskvällen, men jag vill inte ha lika mycket längre och det som tidigare räckte en kväll räcker nu till söndag, ja till och med längre. När jag äter socker märker jag direkt att magen opponerar sig och jag tycker intressant nog att söta saker är jättesöta nuförtiden, och det gör att jag nöjer mig med mycket mindre.

Ibland tappar jag inspirationen för matlagning, men det har inte varit några problem att hitta tillbaka och jag tycker nog att jag hittar på nåt nytt och experimenterar varje dag. Målet är fortfarande att sätta mig ned och komponera ihop en ny rotationsmall, men jag har inte riktigt haft ro till det. När jag söker på recept söker jag på antiinflammatoriska rätter.

Det här ökade kurret och gaserna kanske kan ha något att göra med att tillskott som t.ex. Allzym har tagit slut? Tänkte att jag inför mitt individuella möte på fredag skulle göra en sammanställning av vilka tillskott som har tagit slut och vilka jag har köpt hem.

Vad gäller Agnus Castus så har det nog inte gått tillräckligt lång tid för att jag ska kunna avgöra huruvida det har gjort någon märkvärd skillnad. Mår ju överlag bra och då känns ju även PMS-besvären något lindrigare. Nu senast inför ägglossning svullnade jag och blev lite ”känslig”, och i samband med det började brösten ömma, vilket de fortfarande gör nu när jag ska ha mens nästa vecka. De brukar börja ömma några dagar före mens, men inte i samband med ägglossning och mellan ägglossning och mens. Tror inte man behöver läsa in för mycket i det, men tänkte att jag skulle nämna det.

Inväntar provsvar från dr Barbro och mailar in dem så snart jag har dem.

Varje morgon gör jag en jättesmoothie (brukar räcka till 3-5 glas) med allt möjligt trevligt i, men alltid grönkål, ingefära, svartpeppar, sesamfrön, mandlar och gurkmeja i. Har i princip slutat med köpt nötmjölk eftersom jag upptäckte att de innehåller miniskyla mängder nötter, men jag har inte kommit mig för att göra egen.

Det här med vägning inför fredag vet jag inte riktigt hur jag ska få till – äger ingen våg. Jo, kanske kan jag springa in på gymmet och väga mig! Ja, det var en bra idé. 🙂

Har inte knackat så mycket för jag har inte haft den där oron eller ångesten i kroppen. Det enda jag egentligen funderar på nu är min kurrande och gasiga mage, och huruvida den beror på att jag äter för lite av något eller för att jag har slutat med något av tillskotten.

Sen har min medelvilopuls gått upp från 52 till 58, men 58 är ju ändå mycket bra, så det grubblar jag faktiskt inte över.

Jag har tagit selfies, men verkar ha förlagt dem. Ska försöka leta reda på dem …

Och där tog det stopp. Kan inte komma på nåt mer att skriva denna gång.

Ses på fredag! Ha en fortsatt bra vecka så länge!

Vänlig hälsning

Gabriella

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.