-
2016-10-27 kl. 12:28 #849
Cathrine
DeltagareFörkylningen är nästan borta. Är fortfarande lite trött efter bihåle- och lunginflammationen.
Den mystiska magvärken som startade lördag 15/10, försvann lika plötsligt söndag 23/10. Jag misstänker att det kom från levern eftersom värken var på höger sida. Jag undrar varför det gjorde ont? Vad händer där inne i kroppen?Jag har gått ner 6,5 kg på 22 dgr. Gick upp 2 kg när jag var sjuk, men det har jag gått ner nu igen. Skillnaden var att jag var sjuk, vardagsmotionen försvann och jag var tvungen att ta kortison. Samlade nog på mig vatten gissar jag. För mig är det väldigt viktigt att gå ner i vikt eftersom övervikten i sig är inflammationsdrivande. Men det betyder inte att jag räknar kalorier eller väger mig ofta. Jag tror istället att viktminskning följer av att tarmen läker och att näringsämnen kan tas upp igen. Men jag tyckte att det var intressant att se vad som hände med vikten när jag blev sjuk.
Jag tycker på det stora hela att allt fungerar bra med kost o tillskotten. Ibland roterar jag inte alla ingredienser i maträtterna jag lagar, men det gäller att inte straffa sig själv för det. Oftast funkar även rotationen. Nu har jag även fått veta att jag inte ska äta nattskatteväxter så ofta. Matvärlden krymper och hälsan växer förhoppningsvis
//Cathrine- Detta ämne redigerades för 6 år, 11 månader sedan av Cathrine.
2016-10-27 kl. 17:01 #851Sanna Törsleff Berglund
ModeratorTack för rapport. Det låter bra, vi får prata mer imorgon.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.