• 2016-10-19 kl. 22:40 #820
    Sofia
    Deltagare

Har som sagt känt hög energi med nya kosten i en månad tills för drygt en vecka sedan. Överskattade min förmåga att hålla högt tempo på flera fronter samtidigt som jag flyttade. Föll för drygt en vecka sedan tillbaka till upplevelsen av att försöka köra en tvåväxlad bil på en motorväg samtidigt som jag håller på att somna vid ratten.
    Vis av erfarenhet och på inrådan av flera så svängde jag av och stannade på en lugn plats; helt enkelt genom att vara sjuk från jobbet. Har bara vilat denna vecka. Vet att jag inte orkar med resten av hösten annars. Sovit mycket, mediterat, promenerat, sovit mera, lagat mat från grunden enligt kostplanen. Andats lugnt med magen. Tittat på netflixserier. Kommit iordning lite mera i nya hemmet. Återhämtningen går snabbare jämfört med innan upplever jag. Där hjälper kost, näringstillskott och avslappning till tror jag!
    Har en nyvunnen ödmjukhet inför att hantera ’min bil’ mycket mera varsamt även om jag får tillbaka alla fem växlar. Ska ändå köra försiktigt, stanna på rastplatser, lämna in regelbundet på service, och inte gasa på över hastighetsgränserna.
    Har försökt komma ihåg vad Kerstin Brismar sade om sköldkörteln och stress senast. Men jag var så trött då att jag inte uppfattade vad hon sade. Någon som kommer ihåg eller kan förklara? Vad är kopplingen mellan sköldkörteln och stress egentligen? Jag märker ju att det hänger ihop men jag förstår inte hur.

Maten: Äter mer varierat än nånsin, även om jag fortfarande inte lyckas med rotationen helt. Jobbar på det men stressar inte… Nilla inspirerar men jag har inte orkat engagera mig så mkt senaste veckan.

Motion, har inte blivit mycket av den varan. Promenader och cykelturer på sin höjd.

Zinktestet – tyckte det smakade konstigt från början, det ökade med tiden och kulminerade när vi skulle svälja då det smakade direkt äckligt.

Jodtestet – Var borta när jag vaknade vid 8 på lördagsmorgonen.
    /Sofia P

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.