Är fortfarande förkyld med snuva, feber, bihåleinflammation och lunginflammation sen 6/10. Sänkan hade gått ner till normalt värde i måndags 17/10, fick inhalera höga doser astmamedicin och dricka kortison för att få ner inflammationen. Känns inte som att det hjälpt ett dugg. Är sjukskriven tom söndag och läkaren vill sätta in antibiotika om jag inte är frisk då. Det vill jag undvika eftersom då slås ju även de goda tarmbakterierna ut. Ska jag vägra Sanna eller?
Mår inte så bra pga förkylningen och har dålig aptit. Äter ändå alla måltider och enligt listan, men har några dagar inte haft full matrotation eftersom jag inte orkat laga ny mat och sambon har varit bortrest.
Sen i lördags har jag haft värk i magen. Vet inte varför, kanske har förkylningen gått på mage/tarm nu. Tar på mina krafter. Drack, under tisdag 18/10, 2 msk potatismjöl utrört i vatten för den resistenta stärkelsens skull som sägs gå ner till tjocktarmen och bli mat till de goda bakterierna. Stämmer det Sanna och är det ok att göra? Jag hoppas det kan hjälpa till i läkningen av stackars tarmen.
Jodtestet: fläcken var svag, men fullt synlig kl 21 på fredagkvällen 14/10. Eftersom jag var sjuk så somnade jag tidigt och på morgonen var den helt borta.
Zinktestet: jag fick en jätteäcklig smak i munnen när vätskan skulle sväljas ner. Jag tyckte det smakade tvål.