Har idag piggnat till lite, efter en jobbig vecka med trötthet. och mycket värk i benen och lederna. Har inte orkat rotera och planera mina måltider som jag borde under den här perioden. Tar nu nya tag igen och anstränger mig igen. Tycker att frukosten är svårast att variera. Jag har inte tiden eller orken på morgonen, utan det måste gå fort att fixa till lite mat innan jag går till jobbet. Stiger upp 5:30 och är dessutom väldigt morgontrött.
Slutade med hormonpiller i söndags, som jag började med för c. 2 veckor sen pga ”värsta” klimakteriebesvären. Kände att jag bara fick mer smärtor i benen/lederna av pillrena och dessutom blev jag ännu tröttare. De hjälpte i.o fs. mot vallningarna, men tycker att biverkningarna var värre. Så nu får jag väl stå ut ett tag med svettattackerna. t.o.m. glasögonen immar igen. Har en alternativ behandling på G.
Jag har inte orkat träna på den sista tiden pga tröttheten men kommer iallafall upp i ung. 6-8000 steg per dag (en vanlig dag) nöjer mig med det dessa dagar.
zinktestet smakade illa, först när jag svalde (strävt).
jodtestet glömde jag bort att titta. Gick till jobbet direkt efter fredagens gruppträff. Tittade sista gången vid 16 tiden och då var det kvar.