-
2016-11-09 kl. 21:31 #911
Margareta
DeltagareMin vecka har varit turbulent. Har varit nere på Österlen med halva min släkt och jobbat med att röja i ett gammalt hus och eldat plank. Sånt gillar jag. På kvällarna mat och kortspel. För de andra även vin, chips, godis. Jag är så stolt över mig själv, inte en enda bit slank in i min mun. Men när ostarna kom bra, då blev det svårt. Rent reflexmässigt ville handen dit. Men även det gick bra.
Att lägga mig i tid, blev dock lite svårare, och det kändes sedan dagen efter att jag slarvat.Blev av med min timanställning, vilket kändes både skönt och tråkigt. Vem vill bli ratad? Lite stress, men inte så jätte mycket. Tror jag.
Fick direkt ett annat jobb på en chokladfabrik. Började idag, onsdag. Igår var då en jättejobbig dag. Jättenervös, tänk om jag inte orkar, kan jag ta en paus när jag behöver, tänk om de blir besvikna…. Försökte stressa av, tog 4 raska promenader (tot 14000 steg), grät i telefonen när sonen ringde, och han va klok och fick mig att lugna mig lite. Livet går vidare, det är inte farligt att säga ”jag orkar inte”. Så jag sov som ett barn i natt, och klart det gick som smort på nya jobbet. Älskar choklad, men jag måste inte äta dem.
Har gått ner mera i vikt, men undrar om man kan sakna sina kilon? Jag är lättsårad, ömtålig till sinnet. Eller är det så att jag är så himla duktig att motstå allt det vanliga (+ 69 allergener), men att jag saknar mitt gamla invanda liv?
Rotation går hyfsat.
Ph värdet 5,9 konstant.
Knackningarna har jag slarvat med. Började jättebra i nästan en vecka, men sen blev det bortglömt.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.