Låg vecka.
Helt kass i magen och hela systemet efter en jordärtskockssoppa med cashewmjölk på fredagen. Vet inte vad som gjorde mig dålig men gissar på jordärtskockan, finns med på min tillåtet-lista under sädesslag/stärkelse men inte under grönsaker…
Ont i magen hela helgen och fortsatt matt och orkeslös nästan hela veckan. Tycker ändå det är häftigt att kroppen, på denna relativt korta tid, nu är så tydlig med vad den inte vill ha!
Tänker att det inte är konstigt att en gått omkring och mått lite halvdant i flera år när en stoppat i sig sånt som kroppen så uppenbart mår pyton av.
Har en pressad situation på jobbet, med en hastigt bestämd flytt och högre arbetsbörda än vad som går att klämma in på min arbetstid. Har jobbat över många timmar… och hemma har jag en sambo som skulle blivit särbo vid månadsskiftet men som blivit immobil pga akut diskbråck. Istället för förväntat lugnare ensamliv har mitt hem fått något av karaktären vårdhem och jag är den personliga assistenten. Det blir inte alltid som man tänkt sig.
Har försökt värna mina egna behov men det har varit en mycket slitsam vecka.
Jag är duktig på att laga mat som jag kan äta men har så svårt att komma ihåg att ta mina tillskott i rätt ordning, alltså de som ska tas mellan måltiderna, mitt i och just före. Enklare med dem som ska tas till maten. Har två dosetter nu och två småburkar. Resväska till jobbet på dagarna…
🙂