• 2017-01-12 kl. 11:32 #1053
    Lisa
    Deltagare

Det har varit några jobbiga veckor. Jag drabbades av den vidriga influensan dan före julafton med hög feber hosta och snuva och värk i kroppen. Det var länge sedan jag hade något liknande. Hostan är kvar.
    Under tio dagar kunde jag inte ta tillskotten. Hade svårt att svälja.

Nu har det mesta återgått till det vanliga. Jag tar mina tillskott som förut och är noggrann med dieten. Jättenattljusen är slut ! Jag har gått ner ytterligare ett kilo. Totalt 5 kilo.

Fick igår besked om mitt senast sköldkörtelprov. Trots ökad Levaxindos har mkt lite hänt. Från idag ökad dos till 175 mg 7 dagar i vecka. Mitt senast värde var 5.1, tidigare
    6.1. Om sex veckor nytt prov.
    Trots problem med sköldkörteln tycker jag att det mesta är ok. Dock inte höften.

När det gäller stresshantering har jag inte börjat med andningsövningarna. Svårt när man är täppt i näsan. Också svårt när jag har så ont i höften som jag har nu.. Smärtan är ständigt närvarande och överskuggar allt annat
    Jag måste hela tiden tänka på att sitta och ligga så att smärtan minskar.

Jag tar åter rätt mycket smärtstillande för att stå ut och har nu kontakt med Sophiahemmet, Aleris artro center och väntar på operationstid.
    Jag har inte kunnat öka den fysiska aktiviteten men jag promenerar ca 30 min varje dag, utom när det är snöstorm.

Sömnen är rätt ok. Circadintabletterna är slut så jag önskar ett nytt recept om möjligt !

Hej
    Lisa

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.