-
2017-01-14 kl. 09:42 #1060
Veronica
DeltagareEfter att ha stramat upp maten igen efter julledigheten, så har nu vallningarna åter minskat. Jag har svårt att helt och hållet undvika gluten. Äter en liten skiva rågbröd 1-2 ggr/ vecka. Får liksom en hiskelig ”abstinens” och har svårt att bli mätt annars, vissa kvällar. Om jag vid dessa tillfällen äter en sån liten brödskiva, så lägger det sig. Har provat att baka glutenfritt. 2 olika sorters bröd, men de blev jätteäckliga. Har inte hittat något gott glutenfritt bröd i affären heller tyvärr.
Promenerar varje dag. Det är jag nöjd med. Har t.o.m varit och simmat 1 dag den här veckan, fick ihop 40 längder, kändes bra. Det blev också en lång stund i bastun efteråt. Har även gjort lite hemmagymnastik 2 ggr den här veckan i 10 min/gång.
Provade 1 gång för några veckor sen, att tejpa munnen när jag skulle gå och lägga mig men fick panik. Tänkte prova 1 gång till nu i helgen.
Går och lägger mig vid 21 tiden, sover många timmar varje natt. Tyvärr har jag flera uppvakningar varje natt. Tycker att jag har för lite djupsömn, enligt klockan.
Jobbdagar tar jag aldrig kosttillskott på morgonen, utan fördelar min dos under em och kvällen. Testade 1 morgon den här veckan, att ta 1 tabl Daily och 1 tabl D-vitamin till frukost. Blev riktigt illamående efter ungefär 45 min, när jag kom fram till jobbet. Får fortsätta med att låta bli med kosttillskott på morgonen, så tidigt.
Blev tyvärr magsjuk den här veckan.
Har märkt att naglarna på händer och fötter växer mycket snabbare sen jag började med kosttillskotten.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.