-
2017-03-23 kl. 22:54 #1135
Jenny L
DeltagareTrött. Dålig ork. Har återkommande inslag av hjärndimma och svårighet med närvaron. Känner igen tillståndet som välbekant under alla år med hypotyreos innan den stora förändringen i samband med att studien startade. Försöker hålla mig lugn och andas tillit även om jag emellanåt drabbas av panikrädsla för att hamna i ”bubblan” igen.
Jag fortsätter göra det jag vet jag mår bra av, meditation, motion, yoga. Sover med tejp och andas medvetet. Har ransonerat det sociala och bytt ut en del av umgänget mot ensam glotid för att inte braka igenom i utmattning igen. Har blivit bättre på att lyssna efter mina behov och heltidsjobbet tar galet mycket av min kraft.
Stress:
Just nu känns det som om den största stressen är rädslan för tillbakagång. Andas och jobbar med Acceptans, och som sagt, Tillit.Yinyogan bästa hjälpen.
Träning:
Promenader, cykling och yoga då.Sömn:
Sover gott vissa nätter men har även haft många oroliga då jag vaknat flera gånger och inte kunnat somna om.Kost och rotation:
Eliminering som tidigare, men har ätit ute några gånger och nog fått i mig både lite vitlök och annat från förbjudet-listan, men faktiskt utan att märka något. Tycker det är svårt att känna vad jag behöver när det gäller maten. Har längre alls någon känsla för vad som är bra eller dåligt för mig. För ett par månader sedan kunde jag tydligt känna att t ex mjölkprodukter var helt kass för mig att äta. Nu har jag börjat drömma om getost… Rotationen har det varit lite si och så med…Övrigt:
Trög mage. Stela,onda leder. Har slutat gå ned i vikt och känner mig svullen och plufsig.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.