Under jul och nyårshelgerna har jag både druckit lite alkohol i form av bubbel och ätit lite gluten. Det jag märkt då, är att jag är mer svullen på morgonen dagen efter, i fötter, händer och runt ögonen. Dessutom ökar vallningarna 1-2 dagar efter. Ska nu ta tag i maten igen och äta rätt igen, då jag märker tydlig skillnad på mitt mående beroende på vad jag stoppar i mig.
Rotationen på mat tycker jag funkar ganska bra, förutom på morgonen. Tycker det är jättesvårt att variera frukosten.
Tröttheten och energilösheten kommer och går. Vid 14-tiden på em är jag oftast helt slut. Tar Artic rot, 1 tabl vid lunchen, jobbdagar. När jag är ledig tar jag inte Artic rot. Dessa tabletter hjälper hyfsat tycker jag. Kosttillskotten äter jag fortfarande halv dos av.
Jag har promenerat mycket. Kommer upp i 6-8000 steg varje dag, och lediga dagar ännu mer. Har inte kommit iväg på yoga eller till simhallen på c.3 veckor men nästa vecka så ska jag komma iväg.
Andning med ”nappen” gör jag nästan varje kväll. Blir dock fortfarande andfådd de första 1-2 minuterna men det ger sig sen. Vet inte om jag märker någon egentlig skillnad efter. Har inte orkat läsa igenom infon om andningen eller fylla i den blanketten.