• 2017-01-07 kl. 15:56 #1026
    Diddi
    Deltagare

Det har vart en lång och behövlig tid utan matschema.
    Det mesta blev antirotationskost, dvs ris varannan dag och sojamjölk till kaffet varje dag. Ätit bananer 3 dagar i rad tills de tog slut. Vart för lat att ha ett matföråd hemma som då när jag var trogen rotationen.
    De flesta piller har jag tagit som de skall.
    Har inte vart intresserad av att testa äta mina lindriga allergiämnen så som hallon o apelsin, däremot har jag varje dag sen den 19/12 ätit något som gett mig allergisymptom på tungspetsen och innaför underläppen, ibland känns det som att tungan är bränd! Så som man känner sig då man druckit något hett..
    Det jag har reagerat på är mjölkprodukten som var i min mat på Chuttney, After eight, div chokladbitar ur julaskarna, lakrits.. Och om jag dricker kaffe som förr så får jag allergikänsla, möjligen har jag fått sojaallergi?? Då jag hade sk soja- dagar så förtärde jag sojayoghurt, sojamjölk-chiapudding mm under hela den dagen – måste ha blitt too much??
    Nu längtar jag inte mer efter sånt – helt säkert!! Bara Eldorados mörka choklad som funkar o en bit sånt skall jag endast ta 1 ggr/v!!
    Har gjort en ny matplan som följer veckans dagar – det blir en enklare variant av 4 dagars rotationen och jag har nu ris 2 ggr i veckan:)
    SES på fredag!!

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.