• 2016-11-24 kl. 10:07 #965
    Cathrine
    Deltagare

Veckorapport 47 (18-23/11)

1) Hur det går m diet + tillskott

Kost och kosttillskott fungerar bra. Har dock behövt öka Allzym till 3/måltid eftersom jag får halsbränna oftare nu. Har inte märkt ngt samband med speciella livsmedel, och har ännu inte märkt effekt av ökad dos Allzym.

Jag tänker inte börja introducera några livsmedel ännu, tänker nog vänta åtminstone 6 månader även med de livsmedel som jag har lägst antikroppar mot.

Jag har inte lyckats kolla upp hur många kcal jag äter ännu, har inte tillräcklig koncentration/tid. Måste ta tag i det så att jag inte äter för lite.

2) Allmäntillstånd och ev förändringar i hur ni mår, dvs ev nya symtom o/e förbättringar.

Mår mycket bättre än före studien, har lite mer ork. Lär mig också ha tålamod med att det tar tid. Det är rätt enkelt, eftersom jag ser att det går framåt.

Fortsätter att gå ner i vikt och kommer aldrig mer att utsätta mig för ngn bantningsdiet (slutade med såna dumheter för över ett år sedan). Så lätt nu när jag vet sambanden med de inflammatoriska processerna.

Jag vill veta mer och mer. Tack för tipset om serien Betrayal, den är fantastisk. Jag har till o med köpt den utökade versionen, ska titta om o om igen.

Min psoriasis har blivit helvild, särskilt i hårbotten o ena örat, sedan en fruktansvärd stress i våras. Men den ligger på samma nivå fortfarande o jag håller på att bli galen. Dels kliar det och dels känns det alltid så ofräscht pga ”mjällregnet”. Jag har sett teorier om att det egentligen är svamp/candida. Jag vill gå vidare med det här. Blodproverna visade noll candida, men det stod också att det ändå kan finnas i kroppen. Hur kan jag testa det och sedan behandla? Behöver råd

Halsbränna är nytt för mig, hoppas komma till rätta med det. Och att jag eventuellt har gallbesvär. Har glömt hur jag kan kolla upp det. Blodprov?

Märkte sist jag tog B12-injektionen att jag upplever en liten förbättring av mina energinivåer. Som om jag får mer kraft på cellnivå. Ska prova att ta två injektioner/vecka, i samråd med Lisa.

3) Stressnivå och vad ni provat för hanteringsstrategier

Jag har varit usel på att stresshantera, förutom det jag gjort själv innan, dvs försöka vara mer långsam och andas lugnt. Har ännu inte provat andningstekniken o övningarna. Skärpning behövs även här.

4) Hur det gått att öka fysik aktivitet

Har inte haft tillräckligt med ork för att ta itu med ngt utöver mina dagliga steg. Tog i alla fall en längre promenad i helgen och det kändes mycket bättre. Har en bra utformad plan för både styrka och kondition, det gäller bara att ta tag i det

5) Sömn

Funkar rätt bra, somnar oftast ca 22, men blir inte alltid det antal timmar jag vill ha (7,5-8). Vaknar alltid jättetidigt.

6) Ev önskemål om vad vi ska ta upp i gruppen

Jag önskar fler tips om fördjupad läsning inom området, nu när vi ska klara oss själva.
    Och vill definitivt få mer kunskap om vad vi ska titta efter när man testar att återinföra livsmedel. Uppkördhet, svullen mage, ont? Och ska jag då fortsätta att utesluta för resten av livet, eller ska jag prova igen om 2-3 månader? Jag känner mig osäker på detta o tror det är därför jag skjuter upp att återinföra det jag skulle kunna testa redan nu. Ex vis i mitt fall bla linser, som jag gärna vill återinföra. Men jag vill absolut ta bort inflammationerna i min kropp o inte riskera förlängda problem. Jag tänker åtminstone se vad de nya blodproverna visar först. För antikropparna mäts väl även denna gång? Och får vi en ny antikropps/livsmedelslista?

Jag vill gärna boka in en andra individuell tappingtid, så det är bra att vi pratar om det på fredag.

Planen för den 16/12 är ok, eftersom jag behöver individuell tid, även om jag undrar vad vi missar istället då?

Jag tycker vår FB-grupp är toppen o fortsätter gärna i den.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.