-
2016-11-17 kl. 12:17 #938
Sofia
Deltagare1) Hur det går m diet + tillskott
Tar alla tillskott, glömmer colostrum och allzym ibland.
Håller på att göra klart min plan äntligen så att rotationen kan börja ordentligt snart. Allt tar lång tid för mig nuförtiden men nu har jag gott om tid så det går framåt.2) Allmäntillstånd och ev förändringar i hur ni mår, dvs ev nya symtom o/e förbättringar
Känns bra på det stora hela rent fysiskt. Undrar om man kan bli lite mer vig av att äta antiflammatorisk kost? Lederna känns liksom mer rörliga. Kunde sitta i lotusställning utan att ha stretchat först på en meditationshelg nyligen.
Känner mig något mindre glömsk och vimsig.
Blev i början lite lös i magen av nya kosten men det har börjat stabilisera sig.3) Stressnivå och vad ni provat för hanteringsstrategier
Jag var både skeptisk och nyfiken på tappingen i början. Blev mer nyfiken när Lisa förklarat mera och när jag förstod att det bygger på akupressurens/akupunkturens principer. Blev sedan verkligen hjälpt av egen eft-session med Lisa förra veckan kring minnen och emotionell stress kring ett trauma. Det var markant skillnad för mig före och efter. Har fortsatt tappa en del på egen hand och är nyfiken på att lära mig mera.
Annars mediterar jag dagligen och försöker komma ihåg lugn andning i övriga aktiviteter. Använder numera nappen när jag tittar på tv eller är vid datorn. Känns också lugnande.
Sänkt dos levaxin har hjälpt också att jag inte känner mig så uppskruvad. Att jag håller på att komma iordning ordentligt hemma känns också terapeutiskt och lugnande. 🙂
4) Hur det gått att öka fysik aktivitet
Har fullt sjå ännu med att hålla min miniminivå. Motsvarande 10000 steg per dag plus lätt styrketräning hemma på mattan ett par tre gånger i veckan. Inte riktigt där men nästan.
5) Sömn
Sover bättre nu sedan sänkt dos levaxin tror jag. Plus lugnare överlag. Somnar lätt vid 22 och vaknar naturligt vid 06-tiden. Hoppas detta håller i sig. Jag sover antingen alldeles för mycket eller för lite. Detta känns lagom. Tejpen känns också bra!
6) Ev önskemål om vad vi ska ta upp i gruppen
Gärna mer tapping i grupp och kanske mer information om bakgrunden till EFT och de meridianer som är involverade där. Men det kanske bara är jag som är intresserad av bakgrunden, psykolog som jag själv är…
Slutligen – är enormt tacksam för allt vi får genom denna studie. Min respekt för ert kunnande och hur genomtänkt det här är ökar för varje gång! Tack Lisa och Sanna och alla andra involverade!
Vi ses imorgon allihopa! 🙂
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.