• 2016-11-10 kl. 21:39 #926
    Sofia
    Deltagare

Ursäkta sent svar! Glömde bort det här med veckorapporten…
    På väg att bli piggare igen efter en tids utmattning. Var på uppföljning av levaxinvärden då jag visst låg på gränsen till hypertyreos för första gången tror jag. Fick sänka dosen till 125mcg tyckte både husläkare och Lisa och jag, utvärdera om 3 månader. Känns bra att kunna särskilja hashimototrötthet från annan trötthet.

Kosten: Roterar hyfsat, men inte 100%. Bättre än innan. Skrev en plan men tappade bort den. Mycket så nuförtiden, tappar bort saker och glömmer saker. Har oxå insett att jag har extremt svårt för att följa planer… Hursomhelst tycker jag att jag äter bättre och mer varierat än någonsin i mitt liv och jag följer själva elimineringen. Trivs med kosten. En sak jag är stolt över är att jag lyckats sluta med kaffe dagligen! Dricker bara en utsökt ekologisk espresso på helgen. Kanske därför jag är extra vimsig nu…hrm, har ju levt på kaffe sedan ung ålder…

Motion: Har jag inte nått upp till den nivå jag tänkte mig. Får sänka min ribba och öka successivt. Försöker nå upp till ok vardagsmotion plus har provat lite styrkeövningar hemma i soffan som Sanna visade. Lagom nivå för mig nu.

Sömn: Har återhämtat mig från mitt bakslag för ett par veckor sedan relativt snabbt, då sov jag ca10 timmar per natt. Gick och lade mig på dagen då oxå. Nu när jag är på gränsen till hypertyreos har jag svårt att sova ens 6 timmar. Hoppas detta stabiliserar sig med den sänkta dosen.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.