-
2016-11-10 kl. 23:33 #928
Jenny C
DeltagareHej !
Förra veckan glömde jag helt bort att skriva rapporten. Blev lite dagvill av att vara ledig några dagar med barnen.Maten går ok. Jag äter aldrig något av de allergener jag har men har inte lyckats 100% med rotationen. Känner dock att elimineringen är det viktigaste.
Jag tycker det är svårt med frukosten eftersom jag tidigare åt omelett till frukost och nu får jag ju inte äta ägg på minst ett år 🙁Jag som är van att hålla mig mätt på mycket fett tycker det är svårt med mättnaden när jag har färre fettkällor. Börjar dock tycka mer och mer om ghee så det slinker ner lite här och var 🙂
Jag känner mig jämnare i humöret men har fortfarande väldigt svårt med ljud och det gör tyvärr mina barn ledsna/arga när jag hela tiden (tycker de) ber dem att sluta med ett antingen enerverande ljud eller väldigt höga ljud.
Sonen tycker om att rotera en vattenfylld flaska i luften och försöka få den att landa stående. Det kan ta miljoner försök (känns det som) och det klarar jag inte av. Jag försöker säga till innan jag har nåt gränsen för vad jag klarar av men ibland försöker jag hålla ut lite längre och då finns det tyvärr ingen marginal för de där sista kasten som tydligen måste göras och då brister allt och jag skriker…
Jobbigt för alla inblandade.
Vet inte om jag någonsin kommer klara av dessa ljud igen.Jag kommer inte alltid ihåg att ta alla tillskott när de ska tas då det lätt bli mycket på jobbet och plötsligt är det lunch och sen efter lunchen inser jag att jag glömde Allzymet innan maten och Metagesten mitt i maten så då får jag ta allt efter maten.
Trots att jag ställer fram burken så lyckas jag missa…
Jag har också haft svårt att få till två drinkar som jag numer ska ta. Oftas blir det bara en men jobbar på att dricka en som eftermiddagsmellis.Jag har fortfarande svårt att komma isäng i tid så att jag sover till 22. Blir glad om jag är isäng den tiden.
Jag har helt glömt bort att anteckna maten men sen jag äntligen började med Lifesum så har jag blivit bättre på att skrivs ner men fortfarande är inte allt inskrivet här i matdagboken.
Jag har svårt att ta mig i kragen och komma igång med inskrivningen.Efter att ha använt Lifesum inser jag att jag inte alls äter så mycket som jag borde. Var helt säker på att jag åt som jag borde eller tom över så nu försöker jag få i mig mer mat.
Träningen har inte kommit igång som jag tänkt men jag har nu anmält mig till en PT- grupp så nu hoppas jag att jag får lite mer inspiration och en spark i baken.
Jag har däremot fått till lite mer vardagsmotion.Jag har knackat några gånger men skulle också behöva mer hjälp med det för att få det att funka.
Min halsbränna har försvunnit igen efter att ha suttit i ett tag. Gissar på saltsyran och Allzymet.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.