-
2017-04-02 kl. 22:18 #1148
Sofia
DeltagareHej hej!
Dålig på att skriva här på sistone. Ber om ursäkt för det. Har en hektisk tid nu då jag lätt glömmer såna här detaljer.Stress: Fick ett välbehövligt avbrott i samband med begravning i förra veckan då jag var ledig i en vecka. Sorgligt, men allt gick så bra till så det blev en övervägande fin upplevlese för oss alla inblandade.
Har som sagt en hektisk tid. Det är lite av en ketchup-effekt både vad det gäller besök jag tar emot på jobbet och antal sociala evenemang jag deltar i på fritiden. Lite varningsklocka om det fortsätter så här, samtidigt njuter jag av att för första gången på länge ha marginaler att klara av ett lite högre tempo.
Känner inte av den där grundläggande stressnivån jag hade i höstas längre, det är som att den är borta. Peppar peppar.
.
Sömn: Vaknar fortfarande väldigt lätt i ’vargimmen’ utan att tänka eller känna något särskilt. Det är som att kroppen reagerar på minsta ljusning. Ska prova att sova med ögonbindel och se om det hjälper.Motion: Cyklar till jobbet. Känner mig starkare i kroppen.
Kost: I samband med alla sociala evenemang slinker det lätt ner vissa förbjudna saker såsom mjölkprodukter och socker. Aldrig gluten. Grunden i kosten är fortfarande mest råa grönsaker, baljväxter, får- och getost, frukt och nötter samt vissa sädesslag ris, majs. Mörk 90% choklad och rött vin slinker allt ner ibland också… Har börjat dricka grönt matchate dagligen till frukost, försöker tillämpa daglig 16:8 fasta. Känns bra då det besparar mig en massa tid på morgonen då jag nu skippar frukosten. Vanligen vid frukosten tappar jag lätt tidsuppfattningen och såsar till och får sen bråttom till jobbet. Nu går morgonrutinen mycket smidigare och jag behöver inte stressa lika mycket för att hinna i tid.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.