-
2017-04-11 kl. 10:48 #1156
Marie
DeltagareTillskott: Inga tillskott, har även slutat med Magnesium till natten.
Stress: Har avslutat magkatarrkuren. Bättre i magen. Men äter hellre bra än käkar medicin… Märker att jag får ont i magen när jag äter t.ex. fet mat. Är överlag på dåligt humör hemma. Känner att sorgen över min man och sons sjukdomar kommer ikapp mig.
Träning: Ingen som helst träning eller motion. Bara jobbar, tar hand om barn och försöker sova. Den träning jag återkommer till är andningen och ta 1-2 djupa andetag. Då släpper spänningar och koncentrationen kan komma åter.
Sömn: Tar regelbundet Imovane 1 hel tablett igen. Vaknar alltid 03/04/05 och har helt omöjligt att somna om. Är klockan bara ca 03 tar jag ibland en halv tablett till. Måste få sova annars går jag sönder.
Mat: Slarvar enormt med mjölk- och glutenprodukter. Men gör varje morgon en ”återstart”. Tänker inte ge upp. VET att jag mår så mycket bättre när jag utesluter fram för allt gluten! Roterar inte maten, äter inte ens speciellt variationsrikt. Hoppar ibland över lunch och ibland middag. Eller äter bara nötter och russin. Eller köper en vit fralla i fiket på jobbet. Blä! Vill inte! Vill bli mycket bättre. Men jag har tanken med mig ständigt. Dessa veckor har vi haft hjälp hemma av svärfar så jag äter det som serveras. Tyvärr har jag fått i mig fler allergener (äggvita, paprika och banan) och jag reagerar så enormt tydligt (sår på munnen, klåda på bröst/hals som sitter i flera dagar).
Allmäntillstånd/symtom: Svullna fingrar, harklar/hostar, uppsvullen runt magen, tunga ben. Trött. Fryser. Vikten är i princip konstant trots svullnader.
Alla i familjen har haft någon variant av influensa i mellan 2 och 4 veckor. Kaos. Sonen har sovit 22 timmar/dygn med 40 graders feber som inte ger med sig, och åkt akut 2 ggr till sjukhuset.Övrigt: Fortsätter med Lio (obs en halv tablett på morgonen). Har glömt ta ph. Har inte fått resultatet från blodprover jag tog hos doktor Barbro tidigare i år. Hon tyckte hon hörde ett avvikande ljud på mitt hjärta och skickade remiss till ultraljud. Har fått tid först i juni…
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.