• 2017-04-13 kl. 19:40 #1159
    Sofia
    Deltagare

Denna vecka har jag slarvat jättemycket… Särskilt efter händelsen i fredags. (lastbilsattacken) Eftersom jag inte kunde komma hem från jobbet i stan förrän vid nio på kvällen så handlade jag mat för helgen i ett vrålhungrigt och halvt skärrat tillstånd. Så det var inte direkt den smartaste delen av hjärnan som fattade besluten i matbutiken (som inte var min vanliga och som inte hade något bra utbud för såna som oss..).hrm. Det blev både vanlig pizza, lösgodis, småländsk ostkaka med sylt och grädde, etc etc. Jag bröt helt enkelt mot alla budorden! Fy skäms på mig.
    Trots detta har jag faktiskt inte märkt så mycket av mina synder annat än en lite sur mage. Vilket nu motiverar mig att komma tillbaka till renlevnaden igen efter detta återfall i gluten, mjölk- och sockerfrosseri.
    Handlade nyss och kassörskan kommenterade t.o,m ’Oj – det här ser ut som en hälsosam kost’. Märker att mitt sötsug har vaknat till ordentligt efter att jag matat kroppen med lösgodis så jag får börja om där känns det som.
    Trots att jag brutit mot i princip alla regler så håller jag inte på att älta det utan jag lägger fokus på att ’göra om och göra rätt’.
    På det stora hela känner jag mig ändå piggare och starkare jämfört med innan, det känns som att det här med maten och livvstilen är sekundärt just nu vad det gäller påverkan på min hälsa. Kroppen har fått marginaler att hantera mina snedsteg, det känns fint. Tror nånstans det beror på den mentala inställningen. Att jag senaste året lagt ner så mycket tid på att verkligen ta hand om mig själv, inte bara fysiskt med återhämtning och livsomställning utan framförallt psykologiskt. Att ha ändrat min inställning till mig själv, utvecklat mera självmedkänsla. Att ha blivit min egen ’inre förälder’. Det har känts som det mest läkande.

En annan sak som påverkar mig oerhört positivt är att jag kommit igång med att cykla till jobbet, dvs en timme enkel riktning. Mår så himla bra av att röra på mig. Lagom nivå för mig nu med låg-mellan intensiv träning.
    Viktmässigt står jag stilla och skulle behöva tappa några kilo till, men jag hetsar inte över det.

Sömn, vaknar forfarande som prinsessan på ärten tidigt på morgnarna så fort det är något som stör, fel ställning, lite kissnödig, lite ljust etc etc. Kan dock somna om relativt snabbt. Glömmer tejpen ofta nuförtiden…

Glad påsk!

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.