• 2016-09-11 kl. 22:17 #774
    Cathrine
    Deltagare

I ett av häftena står det att man ska väga sig varje dag eftersom 1-2 kg viktökning under natten är en tydlig indikation på inflammatorisk process pga en fördröjd födoämnesallergi. Men en vanlig personvåg är inte så tillförlitlig, det har hänt åtskilliga gånger att min våg visar + eller – 1 kg bara genom att jag väger mig igen direkt efter en vägning.

2016-09-25 kl. 09:41 #787
    Marie
    Deltagare

Hej u02
    Jag upplever samma problem med min digitala våg. Jag ställer mig totalt 3 ggr på vågen och omgång 2 och 3 visar alltid samma (typ +2kg skillnad mot första gången).

Ett tips kan ju vara att använda en ”vanlig” våg.

2016-10-05 kl. 16:22 #791

Hmmm, det är ett problem med vågar. Jag har en som heter Korona, och den väger tillförlitligt från gång till gång. Den har också en mätning av fettmassa.

Men viktigt är att inte fixera sig vid att väga sig, utan att låta det gå tid mellan gångerna, för man kan stressa upp sig i onödan om det inte blir stora skillnader. Ibland tar det lång tid för kroppen att släppa ifrån sig sina energidepåer, man måste ha uppnått viss balans innan det sker.
    Hälsar
    Sanna

2016-10-05 kl. 20:16 #793
    Cathrine
    Deltagare

Tack Sanna, jag brukar aldrig väga mig ofta. Min fråga kommer sig av att det står i ett av häftena att man ska väga sig varje dag eftersom 1-2 kg viktökning är en tydlig indikation på inflammatorisk process på grund av en fördröjd födoämnesallergi. Jag tolkar det som att det är en metod för att förstå om man tål ett födoämne när vi ska börja återintroducera livsmedel. Det är viktigt att veta om det som står i häftena stämmer eller inte.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.