-
2017-06-06 kl. 09:32 #1196
Sofia
DeltagareHej!
Stresshantering: Jobbar som vanligt igen, har haft perioder av socialt maraton som ofta tycks uppstå i maj och juni… Har känt av att mina marginaler ännu inte är återställda. Blev en bra påminnelse om alla strategier vi lärt oss här. Så nu är det lugnande andning, sova med tejp, lägga sig i tid, äta magnesium och b-vitaminer. Min akilleshäl är planering, tidsoptimist som jag är. Fick ställa in träff med vänner i helgen pga jag helt enkelt behövde en vila/hemmadag. En del av stressen består i att jag sökt ett jobb i mina hemtrakter, Skåne. Beslutsprocessen inför ett så stort steg tar energi. Inget klart än. Stress på kort sikt, men på lång sikt skulle jag bo närmare mina nära anhöriga och i Lund, en lugn och mysig stad jag känner mig hemma i och där jag skulle ha gångavstånd till flera nära och kära.
Motion: När schemat blir överbokat har jag svårt att hålla mig till rutiner. Nu är jag någorlunda på banan och cyklar i lugn och ro längs fina vägar till jobbet (1 h enkel väg). Tar inte i så hårt.
Kost: Roterar inte, äter fortfarande glutenfritt och till större del mjölk och sockerfritt. Äter ost ibland, socker ibland. Koncentrerar mig på det jag ska äta, dvs massor av grönsaker, baljväxter, frukt och bär, tillsätter hampa och ärtprotein i smoothisar. Har i stressig period ätit mycket glutenfritt bröd, ngt jag ska sluta med. Känns inte bra, blir bara en bukfylla utan näring. Pga visst slarv har jag ökat i vikt igen.
Tillskott: Tycker det känns bra att få äta tillskott igen. Kände av myrkrypningar i benen innan, det känns bättre nu med tillskott. Äter nu: Algomega3, linfröomega, c-vitamin, floradix järn, b12 och b-vitamin från england som vi beställde, dailys, curcumin, selen, q10, magnesium, l-tyrosin, 5-htp.
Ser fram emot sista individuella träffen med råd för fortsättning och inte minst sista träffen med gruppen!
Allt gott
Sofia
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.