• 2017-05-22 kl. 14:03 #1178
    Margareta
    Deltagare

Mår i stort ganska bra.
    Har under flera veckor haft ont när jag rest mig från sittande ( vänster höftböjare ) och gått till osteopat, som sagt att min rygg och nacke är jätte spända, och det nu spridit sig till benen. Han har gjort en del underverk, mår bättre, men det går trögt. Gick även till Jenny Calissendorf för fotvård och hon gav mig övningar för att mjuka upp musklerna i vaderna, som är spända till tusen. Vet inte om allt har med att jag har börjat sticka och virka ( spänner mig?)

Tillskott: har lagt till Q 10, Selen och B-12…kommit på mig själv med att när jag går och lägger mig så är jag inte trött. Jag läser en stund och sen måste jag säga till mig själv ” sov”, för jag är inte trött. Sen somnar jag och sover gott med tejp.

Sov: Jag sover bra, mellan ca 22.15 – 07.30, oftast med tejpad mun.

Jobb: Har nu 3 olika arbetsplatser, tisdagar 4 timmar, torsdagar 5 timmar och fredagar 6 tim + resväg á 45 min. När jag åker från jobbet på freden sover jag på t-banan, trött. Annars är det helt ok och roligt.

Rotation + mat : inte slaviskt roterande, äter chips och dricker vin…började med dieten Sanna tipsade om ( Hashimoto – kost) men orkade inte mer än två dagar…fanns ju inte NÅT jag kunde äta tyckte jag.
    Av mina 69 allergener – äter jag nu allt utom gluten, ägg och komjölk, fröer och vissa nötter som står på listan.

Motion: Oftast har jag över 10 000 steg/dag. Nu är jag ute och röjer och donar i trädgården.

Stress: Känner mig ganska lugn och inte stressad. Fick igår besked av min bror att han drabbats av cancer och behöver min hjälp i vissa situationer. Gav mig mest en känsla av ”ära”, inte ett måste.
    Ska på semester med barn och barnbarn och bo under samma tak i 7 dygn (9 per) Kände ett tag att ”när nu blir det nog lite väl mycket”…..men tänker att JAG sätter mina gränser och följer med på utflykter när jag har LUST och ORK. Det är inte DE som lever MITT liv. Känns bra.

2017-05-29 kl. 18:32 #1184

Roligt att du ska resa med familjen, Toppen att du sätter dina gränser och deltar på det du har lust!
    Vi får tala om din smärtupplevelse och spända muskler. Jag tänker magnesium/kalcium, obalans där kan ge just spända muskler.
    Du har ju energi, det märks med allt du tar dig för, jobb, trädgård, 10 000 steg! 🙂 /Sanna

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.