• 2016-11-24 kl. 17:51 #968
    Jenny L
    Deltagare

Jag är sjuk. Förkyld. Tappat rösten och haft feber. Hostar massa.
    Cyklade till jobbet i högt tempo i måndags morse med relaxatorn i munnen och fast jag kände att det liksom värkte i halsen när jag drog in de enormt stora och kalla andetagen genom näsan så framhärdade jag. Dumt. Hemma från jobbet idag och kommer inte kunna vara med imorgon. Tråkigt. Väldigt tråkigt.

Har sovit med tejpen tills i tisdags då jag la ner pga halsontet och hostan. Har inte varit några problem men jag har inte heller märkt några effekter. Har använt relaxatorn när jag diskat eller städat. Skulle behövt haklapp…

Tillskotten funkar det bra med förutom att jag fortfarande ofta får trycka i mig mellan-måltiderna-pillren tillsammans med de andra när jag äter eftersom jag glömt.

Stress. Fortfarande oerhört pressat läge. Svårt att få tid att bara ”glo”. För mig själv. Som jag mår så bra av. Fick en värdefull tapping-session med Lisa förra fredagen som ledde till en del både nya och gamla insikter. Har inte tappat/knackat mig själv men kommer säkert göra det. I nuläget har jag de morgnar jag sett till att få egen-tid hellre prioriterat meditation, istället för att pröva något nytt, eftersom jag vet att den är så väldigt välgörande för mig; den hjälper mig hålla mig lugn och fokuserad, och då blir jag mer närvarande vilket gör livet så mycket både bättre och enklare.

Träning: Slog stegrekord i lördags då jag gick nästan två mil. Härligt! Ännu härligare att jag dagen efter inte kände annat än lite träningsvärk i mina fötter! Jag jublar eftersom jag sedan jag fick min tå-artros för några år sedan inte kunnat göra sådana promenader utan att behöva ”betala” med värk i några dagar efteråt! Jag är så himla glad!
    Har förlängt bindningstiden på mitt gym-kort och det gav mig 4 PT-tillfällen. Det första bokat till nästa vecka.

Sömn: Har lyckats få ihop 8 timmar per natt åtminstone ett par gånger den här veckan, vilket är ett stort framsteg. Trött på ständiga uppvaknanden då jag inte lyckas somna om tar jag nu Malva-droppar innan jag går och lägger mig.

Kost och rotation. Funkar bra. Har ett grymt sug efter kött, kött och ännu mera kött! Har varit vegetarian i många år så det är väldigt nytt. Började äta lamm för drygt ett år sedan och nu skulle jag gärna äta det varje dag om det inte varit för rotationen. Pratade med Sanna och Lisa om köttsuget och att jag provat äta renfilé i somras med följd att jag blev jättedålig. Fick tipset att prova igen och ta 2 saltsyretabletter mitt i måltiden. Sagt och gjort. Åt så en liten bit eko-entrecote i söndags och det var helt galet gott. Kommer äta mera kött och försöka klimatkompensera på annat sätt.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.