-
2017-06-07 kl. 23:36 #1201
Jenny L
DeltagareDiet + Tillskott:
Äter nu Magnesium, 1 kapsel till kvällen samt Selen, också 1 kapsel. Planerar att plocka in en del av mina eliminerade ämnen och har ätit glutenfria havregryn ett par gånger utan att märka något. Jag försöker komma tillrätta med mitt superlåga PH, enligt urinmätning på konstant 5,9, genom mycket gröna grönsaker och citronvatten. Ingen förändring. Tänker att det kan bero på att jag ätit så mycket kött och har börjat skära ner på det till max 2 gånger i veckan.Allmäntillstånd och Förändringar:
Fortsatt trött och väldigt ont i mina leder. Fötter, knän, höfter, händer… Det gör mig väldigt ledsen när fysisk aktivitet känns mödosam och leder till smärta.
Har nu fattat två livsavgörande beslut som obönhörligen kommer leda till drastiska förändringar som jag välkomnar med öppet hjärta.
Ettan är redan genomförd; en älskad liten valp har flyttat in!
Tvåan är på remiss hos min arbetsgivare; jag har föreslagit att jag säger upp mig mot att jag i utbyte under en övergångsperiod på ett halvår garanteras frilanstimmar varje månad motsvarande en halvtid. Hoppas, hoppas, hoppas jag får gehör! Känslan jag får när jag tänker på att gå från anställd till frilans på halvtid är så befriande att min själ jublar!
Jag kan också förnimma att lusten till kreativitet vaknar till liv. SOM jag längtar! SOM jag behöver den för att må bra!Stressnivå och strategier:
Känner att mina beslut här ovan båda syftar till att förändra mitt liv på ett sätt så att jag skapar mer utrymme för närvaro och kreativitet och på sikt kommer det att vara avgörande för mitt välmående. Just nu med liten valp runt benen är det prio ett att ta hand om henne varför yoga och meditation fått stryka på foten. Det oroar mig dock inte.Fysisk aktivitet:
Hög, många promenader nu med hund bredvid mig eller i cykelkorgen. Kolonilott som behöver en ordentlig genomkörare – så roligt!Sömn:
Alldeles för få timmar men å andra sidan inga uppvaknanden mitt i natten då jag inte kan somna om.Övrigt:
Jag ser fram emot fredagens individuella möte och hoppas få råd och vägledning framförallt när det gäller tillskott och kost. Jag mådde ju så bra i höstas och i jämförelse känner jag mig nu som ett ras. Testet jag själv bekostade visade att jag inte längre har Candida men enligt Sanna ju någon annan bakterie som skulle vara lättare att få bukt med, men HUR?
Dessutom pratade både Sanna och Lisa om att min högaktiva Hashimoto kunde vara orsakad av tungmetaller och att jag skulle kunna få hjälp med en utrensning av dessa, undrar också här om HUR, och NÄR?
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.