-
2016-09-10 kl. 19:31 #772
Cathrine
DeltagareJag ska undvika de livsmedel som jag visat lgG-antikroppar mot, i 2, 3, 6 respektive 12 månader för att sedan introducera dem en åt gången. Men hur ska jag veta vad som påverkar mig negativt då jag inte har en typ 1-allergi med utslag, klåda mm?
2016-09-11 kl. 09:47 #773Sofia
DeltagareBra fråga. En annan gäller eliminerandet av laktos. Levaxin och Euthyrox innehåller båda laktosmonohydrat. Det kommer alltså inte att gå att utesluta detta ämne helt om man ska utesluta mjölkprodukter?
2016-09-13 kl. 11:20 #775Anonym
InaktivJag tror att det är här morgonvikten kan ge ett ledtråd, vid uppgång från det normala har kroppen reagerat. Och iom att du introducerar en sak i taget med 4 dagars mellanrum, har du ju chansen att notera och anteckna ev förändringar( svullnader, smärta osv) Kvarstår dessa när du provar nästa gång, ja, då bör man ju inte ha dessa livsmedel i dieten.
Levaxinet och mjölkallergiker ..hmmm…hundra att Lisa och Sanna kommer med svaret 😄
2016-09-13 kl. 11:53 #776Cathrine
DeltagareNjaa, jag tror att det kan bli svårt att förstå det genom vägning eftersom att vanliga personvågar inte alls är så tillförlitliga. Jag har noterat att det kan vara en differens +- 1 kg bara genom att stiga av och på en våg vid samma tillfälle. Jag har redan ställt den frågan om tillförlitlighet här i forumet och hoppas få svar från Sanna och Lisa
2016-09-24 kl. 15:47 #786Diddi
Deltagare3 veckor sedan jag fick veta vilka livsmedel jag skall undvika, dvs på första individuella mötet som var både kvantitativt o kvalitativt.. Så nu undrar jag varför våra ledare släpper oss som igår på Curliefoods att äta vad vi vill, typ. Ja, jag kunde ju ha knipit ihop munnen och bara druckit den gröna grönsaksjuicen. Vilket hade vart att föredra mot att få i sig; Cashew, mandel, ingefära, kokos mm.. Jag hade velat lära mig laga det jag SKALL äta i stället för det som var igår som gav mig allergipåslag i form av svullen tunga, illamående, halsbränna..
Seriöst.. jag hade hellre tagit med mig matlåda.
Det var en kul grej att vara med er alla igår – men Undrar om den var genomtänkt? Det fanns saker jag ej skall äta i allt utom de fröna drinkarna…
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.