-
2017-03-05 kl. 18:37 #1103
Cathrine
Deltagare1) Hur det går m diet + tillskott
Borde kanske börja rotera mer än jag gör. Men jag är så fruktansvärt trött att jag inte orkar engagera mig mycket mer än jag gör just nu. Har problem med sockersug igen och köper då och då sesamkakor o så kallat naturgodis. Inte bra.
Slutade ganska tvärt med alla kosttillskott, dag tre (27/2) hade jag slutat helt. På grund av trötthet så orkade jag inte lägga energi på hur jag skulle trappa ner.
2) Allmäntillstånd och ev förändringar i hur ni mår, dvs ev nya symtom o/e förbättringar.
Samma som de senaste veckorna. Dvs är väldigt trött och utmattad igen. Känner mig låg och omotiverad till det mesta nu. Orkar inte vara social eller göra sånt jag normalt sett vill, som att träffa vänner, gå på teater mm. Vill bara vila hemma. Det är jättetufft att jobba när jag är så här trött, men jag släpar mig dit. Har ingen ork kvar efter jobbet, orkar knappt laga middag. Jag gör det förstås ändå, men känner mig utled och sliten.Går upp i vikt. Några dagar efter att ha slutat med kosttillskotten, 27/2, så kände jag mig uppsvälld igen. Vägde 93,3 20/2. Fredag 3/2 hade jag ökat till 94,7 och lördag 4/3 ytterligare ökning, till 95,9. Känns otroligt deppigt om jag inte fortsätter gå ner. Det är så viktigt för min hälsa. Hoppas det börjar gå åt rätt håll snart.
3) Stressnivå och vad ni provat för hanteringsstrategier
Samma som förra perioden gäller också nu. Dvs. ökad mental stress på jobbet, märks direkt i min lägre motivation och mående. Har inte tillräckligt med koncentration för att genomföra övningarna.4) Hur det gått att öka fysisk aktivitet
Samma även här: Utöver mina ca 10 000 dagliga steg, som tyvärr sjunker dramatiskt under helgerna, har jag fortfarande inte orkat ta tag i ytterligare motion. Är så evinnerligt trött nu igen att bara tanken på motion känns hemsk.5) Sömn
Somnar oftast senast 22, vaknar 5-5:30. Tejpar alltid munnen. Har mer huvudvärk på senare tid, undrar om jag biter ihop käkarna när jag sover?
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.