• 2017-02-22 kl. 22:26 #1090
    Cathrine
    Deltagare

1) Hur det går m diet + tillskott

Maten fungerar bra. Inga problem med uteslutningslistan, roterar inte strikt, men äter alltid varierat. Har problem med sockersug igen och köper då och då sesamkakor o så kallat naturgodis. Vill gärna låta bli, men har så svårt att motstå när jag är trött.

Är fortfarande osäker på om jag äter tillräckligt med fett, förstår inte den där fettlistan vi fick. Inväntar Sannas förtydligande av mängderna på listan.

Har samma fundering som förra perioden: Har fortfarande frågor över att mina värden visade inflammation och att rekommendationen var att basa kroppen. Rött kött skulle undvikas mm. Vid nästa provtagning hade jag lågt ferritin och nu skulle jag plötsligt äta rött kött 5 ggr/vecka. Hur går det ihop? Förstår fortfarande inte hur jag ska hantera det. Jag går en medelväg o tar en järntablett/dag och har ökat på kött lite, men nu var mitt PH-test rejält surt igen. Vad göra?

Jag äter fortfarande alla mina kosttillskott varje dag. Har slutat med UltraInflamX efter upptäckten att den innehåller 13 g socker per 45 g, dvs per portion. Men jag undrar om jag ska börja med den igen, har mer sockersug nu än när jag drack den? Har köpt hampa- och ärtprotein, men det är inte gott.

2) Allmäntillstånd och ev förändringar i hur ni mår, dvs ev nya symtom o/e förbättringar.
    Är väldigt trött och utmattad igen. Känner mig låg och omotiverad till det mesta nu. Orkar inte vara social eller göra sånt jag normalt sett vill, som att träffa vänner, gå på teater mm. Vill bara vila hemma. Det är jättetufft att jobba när jag är så här trött, men jag släpar mig dit. Har ingen ork kvar efter jobbet, orkar knappt laga middag. Jag gör det förstås ändå, men känner mig utled och sliten.

Natten mot tisdag 21/2 vaknade jag 03:30 av värk i vänster knä. Kunde inte sova pga värken. Smärtstillande hjälpte inte. Kan inte böja benet och haltar när jag går. Kan inte gå normalt upp o nerför trappan här hemma. Har sjukskrivit mig sedan i tisdags. Imorgon ska jag försöka ta mig till vårdcentralen. Kan bli svårt att komma på bussen. Har inte skadat mig. För ett år sedan hände samma sak (minns inte om det var samma knä). Då åkte jag till akuten eftersom jag tänkte det kunde vara en blodpropp. De kunde inte säga vad det var, men urinsyran låg lite högt så de gissade på gikt. Men det var inte alls säkert. Fick ingen medicin o efter ca en vecka försvann det.

3) Stressnivå och vad ni provat för hanteringsstrategier
    Samma som förra perioden gäller också nu. Dvs. ökad mental stress på jobbet, märks direkt i min lägre motivation och mående. Är väldigt trött. Har gjort några halvhjärtade försök att tappa o lika halvhjärtade försök med mindfullnessappen. Har inte tillräckligt med koncentration för att genomföra övningarna.

4) Hur det gått att öka fysisk aktivitet
    Samma även här: Utöver mina ca 10 000 dagliga steg, som tyvärr sjunker dramatiskt under helgerna, har jag fortfarande inte lyckats motivera mig till träning, trots tankar på mitokondrierna. Är så evinnerligt trött nu igen att bara tanken på motion känns hemsk.

5) Sömn
    Somnar senast 22, vaknar alltid tidigt, sover aldrig längre än till 5. Tejpar alltid munnen. Har mer huvudvärk på senare tid, undrar om jag biter ihop käkarna när jag sover?

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.