• 2017-04-17 kl. 19:44 #1161
    Cathrine
    Deltagare

1) Hur det går m diet + tillskott
    Som tidigare, eliminering funkar bra, roterar inte. Har fallit för sötsuget rejält med påskgodis.

2) Allmäntillstånd och ev förändringar i hur ni mår, dvs ev nya symtom o/e förbättringar.

Är fortfarande så trött, orkar ingenting. Problem med minne, koncentration och engagemang. Min hälsa har verkligen blivit usel igen. Är väldigt andfådd nu igen. Jag var så glad tidigare att jag fått lite mer ork och att min andfåddhet försvann, men nu är jag tillbaka på ruta ett igen. Bedrövligt. Känns extra hemskt att jag väljer bort sånt som tidigare gjorde mig glad, vill bara vara ifred eftersom jag är så utmattad.

Ökar i vikt, säkert beroende på att jag äter godis då och då. Men också pga att jag nu slutat med Lio. Kroppen samlar även vatten, känner det på brösten som spänner och gör lite ont. Vill börja med Lio igen.

Har plötsligt fått tid hos endokrinmottagningen på KS!! Halleluja!! Min läkare på vårdcentralen skrev en ny remiss och Kerstin Brismar skulle också skriva en remiss. Enligt endokrin har de bara fått remiss från vc. Hur som helst så ska jag dit på onsdag 19/4 för ett sk Synacthentest och veckan därpå får jag träffa en endokrinolog. Hoppas bara att de gör en grundlig undersökning och tar mina problem på allvar. Vill bli pigg och normal igen för att orka träna och vara social.

Har ont i rygg, axlar och nacke. Går regelbundet hos min kiropraktor, så det går framåt om än långsamt. Jag använder, enligt hans rekommendation, en ispåse på ryggen så ofta jag kan varje dag, eftersom jag har inflammation pga krampande/stela muskler.

3) Stressnivå och vad ni provat för hanteringsstrategier

Samma som förra veckan. Har en låggradig stress som ligger och mal hela tiden. Försöker koppla av genom att lyssna på roliga podcasts. Försöker läsa böcker men har svårt med koncentrationen.

4) Hur det gått att öka fysisk aktivitet

Går inte pga utmattning.

5) Sömn

Har sovit lite bättre de senaste tre nätterna, men jag är lika utmattad ändå. Tejpar som vanligt munnen. Men sen jag slutade med kosttillskott och Lio så är nästäppan värre ån någonsin, så jag behöver ta nässpray för att kunna sova. Inte bra alls eftersom sprayen ger andra problem som sköra slemhinnor och beroende.

• Detta ämne redigerades för 6 år, 5 månader sedan av Cathrine.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.