• 2017-04-10 kl. 08:29 #1154
    Cathrine
    Deltagare

1) Hur det går m diet + tillskott
    Maten fungerar bra som vanligt, är ännu tröttare nu så det har blivit mer gröna smoothies eftersom jag inte orkat laga mat alla dagar. Vet inte om det är bra eller ifall jag får för lite protein. Och som vanligt har jag problem med sötsuget, som jag inte kan hantera.

2) Allmäntillstånd och ev förändringar i hur ni mår, dvs ev nya symtom o/e förbättringar.

Är fortfarande så trött, orkar ingenting. Problem med minne, koncentration och engagemang.

Har nu läst remissvaret från endokrin till min vårdcentral. Det var oförskämt skrivet om Kerstin Brismar. Det är tydligt att anledningen till att de inte tar emot mig, beror på prestige och politik. Så nu hamnar jag i kläm och får ingen hjälp.

Jag har mailat remissvaret till Kerstin och nu har hon skrivit en egen remiss. Hoppas det hjälper bara.

Min läkare på vårdcentralen har beslutat att ta bort Lio för att om två månader ta nya prover så att vi startar från noll, som han uttrycker det, så att han kan tolka mina värden. Jag förstår hans frustration eftersom han saknar den rätta kompetensen. Men det är som att leta efter en borttappad nyckel där gatlyktan lyser, istället för där nyckeln tappades. Det är helt galet att gå efter blodprovsvärden, som inte visar ifall T3 går in i mina celler, bara för att läkaren inte kan tolka mina provsvar när jag äter Lio. Vad hände med att gå efter hur patienten mår? Mina stora utmattningsproblem och kraftigt försämrade värden, började våren 2016 när stressen satte igång på jobbet. Dvs innan NNPLM-studien började och har alltså ingenting med kosttillskott eller att jag började med Lio att göra, som endokrin verkar tro. Anledningen till att jag började med Lio berodde ju på att det inte spelade någon roll hur Levaxindosen ändrades. Så nu tvingas jag börja om igen. Jag orkar mindre och mindre, medan läkarna tjafsar om vem som har rätt att rekommendera undersökning av hypofysen.

Nu är det femte dagen utan Lio och jag är mer utmattad än någonsin. Den svaga dos Lio jag hade hjälpte inte mycket, men utan den så måste jag vila innan jag tar på mig kläderna efter att ha duschat. Det är en kamp att orka ta mig till, och särskilt från, jobbet.

I onsdags började jag hos min kiropraktor igen. 1,5 år sen sist. Trots att jag är lika reptilhjärnerädd varje gång han knäcker till i min ryggrad och ännu värre i nacken, så gör han underverk. Nu börjar resan till befrielse från stelhet och värk. Det blir väldigt dyrt tyvärr, men det fungerar. Han har också en stor kompetens om hela människan, han har ett holistiskt synsätt och stöttar mig också till avstressning och så småningom rörelse/träning. Just nu är det bara lugn och små, små rörelser som gäller.

3) Stressnivå och vad ni provat för hanteringsstrategier

Samma som förra veckan. Har en låggradig stress som ligger och mal hela tiden. Försöker koppla av genom att lyssna på roliga podcasts. Försöker läsa böcker men har svårt med koncentrationen.

4) Hur det gått att öka fysisk aktivitet

Går inte pga utmattning.

5) Sömn

Det märks hur påverkad jag blir av trakasserierna som min chef sysslar med. Jag har nu lyckats överbevisa att hon ljuger om mig, och genast sover jag bättre. Men samtidigt är jag så fruktansvärt utmattad att jag måste gå och sova ca 19:30. Inget liv direkt.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.