• 2017-04-04 kl. 19:57 #1149
    Cathrine
    Deltagare

1) Hur det går m diet + tillskott
    Ingen förändring. Maten funkar bra enligt elimineringsprincipen, men sötsuget är jobbigt. Ska göra ett nytt försök att stå emot den kommande veckan. Men det är nästan omöjligt. Det känns som att mina utmattade celler behöver en snabb injektion av socker/energi hela tiden.

2) Allmäntillstånd och ev förändringar i hur ni mår, dvs ev nya symtom o/e förbättringar.

Är fortfarande så trött, orkar ingenting. Problem med minne, koncentration och engagemang.

Har hamnat i en mycket konstig situation. Min läkare på vårdcentralen remitterade mig till endokrinmottagningen på KS eftersom mina hypofysprover, som Kerstin Brismar rekommenderade mig att ta, inte visade bra värden. Han sa att endokrin nu kommer att ta över ansvaret för mig. Bla är mitt morgonkortisol för lågt och även GH. Kerstin anser också att jag behöver utredas på endokrinmottagningen, bla hypofys-binjureaxeln samt MR/CT-röntgen av hypofysen.

Men endo skickade tillbaka remissen och vill inte ta emot mig. Och samtidigt låter min läkare på vc hälsa mig via sköterskan att han inte kan utreda mig vidare eftersom han inte kan tolka provsvaren. Enligt vc-sköterskan så har jag ”hamnat mellan två stolar”. Punkt! Och under tiden mår jag sämre och sämre.

Har ont i nacke, axlar, rygg och vänster knä. Det hänger förstås ihop och blir en ond cirkel eftersom jag spänner mig när jag har ont. Kan inte bli behandlad av sjukgymnasten, som inte vågar röra min nacke eftersom jag har yrsel, illamående och huvudvärk. Jag behöver verkligen träna för att bygga upp muskler, men jag orkar absolut inte. Är helt slutkörd efter jobbet, det är tom jobbigt att laga middag. Har ingen ork att göra något roligt.

3) Stressnivå och vad ni provat för hanteringsstrategier

Samma som förra veckan. Har en låggradig stress som ligger och mal hela tiden pga jobbet. Försöker koppla av genom att lyssna på roliga podcasts. Försöker läsa böcker men har svårt med koncentrationen.

4) Hur det gått att öka fysisk aktivitet

Nästan obefintlig pga utmattning och tidvis ont i knä.

5) Sömn

Sover inte alls bra nu pga jobboro. Har sovit bara 4-5 timmar varje natt hela veckan. Orkar snart inte mer.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.