-
2017-03-18 kl. 20:32 #1127
Cathrine
Deltagare1) Hur det går m diet + tillskott
Elimineringsdieten går som vanligt bra. Rotationen mindre bra. Har sen två dagar börjat med klorofyllsmoothies, det är toppen. Mindre toppen är min dåliga vana att äta choklad och för mycket salta cashewnötter. Tror och hoppas att mina numera dagliga gröna smoothies ska minska sötsuget.
2) Allmäntillstånd och ev förändringar i hur ni mår, dvs ev nya symtom o/e förbättringar.
Är trött, trött, trött. Täppt i näsan och bihåleproblem igen. Heshet har också kommit tillbaka. Har ofta smärtande blåsor i munnen, på tungan och läpp. Den huggande smärtan i sköldkörteln har också börjat dyka upp igen. Stel med värk i rygg, axlar och huvud. Känner mig extra skröplig och längtar efter en vändning. Magen funkar som vanligt toppenbra i alla fall.
Har varit sjukskriven denna vecka pga mitt vänstra knä. För ungefär tre veckor sen hade jag samma problem o var sjukskriven även då en vecka. Får så ont att jag inte kan stödja på benet, inte böja eller lyfta upp benet. Blir sakta bättre när jag vilar. Denna gång har jag krävt en ordentlig utredning. Var först hos sjukgymnast, eftersom det var lång väntetid till ortoped. Sjukgymnasten tror att det är en flik av menisken som låser sig. I fredags träffade jag min läkare på vårdcentralen som istället tror att det är artros o skickade mig på röntgen. På torsdag 23/3 ska jag till ortoped. Får väl se om det finns en tredje diagnos… Väldigt stressande att det är svårt att få tydlig diagnos eftersom jag har en sur och misstroende chef. På måndag har hon krävt ett möte med mig för att hon vill ha en förklaring till varför jag har ont i knät två ggr. Känns inte speciellt trevligt, som om jag ljuger. Jag har tillräckligt med bekymmer och behöver inte den stressen ovanpå allt.
Har kommit överens med min läkare på vårdcentralen att följa Kerstin Brismars ändring av doseringen: Levaxin, 75 ug 3 dgr o 100 ug 2 dgr/vecka, samt Lio, 20 ug uppdelat på 1/2 tablett 2 ggr/dag. I fredags lämnade jag hypofysprover: Kortisol, Prolaktin, tillväxthormon GH och IGF-1. Blir ev hjärnröntgen sen enligt läkaren.
3) Stressnivå och vad ni provat för hanteringsstrategier
Har haft relativt låg stressnivå denna vecka eftersom jag varit sjukskriven pga knäont. Det är stressande att tänka på chefens beteende, har försökt hålla det ifrån mig.
4) Hur det gått att öka fysisk aktivitet
Har sänkt den pga ont i knä.
5) Sömn
Sover bra men för lite. Somnar oftast före 22 men vaknar ofta vid 4 och kan inte somna om.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.