-
2017-03-12 kl. 06:16 #1115
Cathrine
Deltagare1) Hur det går m diet + tillskott
Det går bra att skriva kostdagbok igen, elimineringsdiet som vanligt, har inga problem med det. Har inte orkat återinföra rotation. Har ett hemskt sockersug, jag måste ändra mig, men lyckas inget vidare. Tröttheten är mig övermäktig.
2) Allmäntillstånd och ev förändringar i hur ni mår, dvs ev nya symtom o/e förbättringar.
Viktminskningen vill sig inte längre, 95,1 kg idag söndag 12/3. Inte så konstigt när jag sover dåligt, äter sött och inte orkar träna.
Magen funkar utmärkt som vanligt. Har ont i nacke, rygg, axlar, också som vanligt, tyvärr.
Sover väldigt dåligt. Exempel: natten mot torsdag sov jag endast 4 h. Först svårt att somna och sen vaknade jag kl 3 o kunde inte somna om. Hemskt att gå till jobbet då, har huvudvärk i stort sett varje dag. Och så har det varit mer eller mindre hela veckan, sover max 6 h om jag har tur. Utmattad. Jag tänker bara på att få komma hem och vila när jag är på jobbet, på att det ska bli fredag, på att det ska bli långledigt, på semestern, på att få bli pensionär. Tyvärr alldeles för många år kvar.
En anledning, tror jag, till att jag vaknar vid 3-4-tiden beror på nästäppa. Vaknar med bultande hjärta av att ha svårt att andas eftersom jag också tejpar munnen varje natt. Har bytt cpap-mask i fredags eftersom jag fick mer o mer ont av den andra, den tryckte så på ansiktet med märken på kinderna som satt kvar hela dagen, oavsett justering. Hoppas kunna vänja mig vid den nya masken. Så viktigt för mig att gå ner i vikt så kanske jag slipper grav sömnapné o cpap.
Har glömt bort att använda Relaxatorn den senaste månaden. Försökte börja om igen, men mitt minne är uselt igen. Har nu satt larm på mobilen som påminnelse. Puls, nästäppa och kondition/styrka blev bättre när jag använde den förut. Ska se om det fungerar igen.
Svettas nu igen på natten trots kallt rum o tunt täcke. Blir också plötsligt varm o röd i ansiktet ibland på dagtid nu igen. De symptomen har varit borta under tiden jag åt tillskotten, kände mig som en normal människa då, som kunde ha tjock tröja eller kofta på sig. Nu känner jag mig ofta överhettad igen. Jobbigt.
Levaxindosen justerad igen, denna gång av Kerstin. Ska nu ta 75 ug 3 dgr o 100 ug 2 dgr/vecka samt Lio 20 ug uppdelat på 1/2 tablett 2 ggr/dag. Min läkare på vårdcentralen har rådfrågat endo o fått svaret att ta bort Lio helt samt att inte testa mig så ofta utan vänta 6 månader mellan provtillfällena. Suck, livet går och jag uppnår inte rätt dosering. Har inte lyckats få någon ny tid hos min läkare sen slutet februari då jag fick brev om vad endo sagt och uppmaning att boka tid hos min läkare för att bestämma dosering. Ska träffa honom den 17/3. Ska be honom ta hypofysprover då, vilket Kerstin rekommenderade.
3) Stressnivå och vad ni provat för hanteringsstrategier
Har använt min mindfullnessapp några ggr och det är skönt. Har också gått till jobbets vilrum (läs överfyllt förvaringsrum med inklämd hård brits), någon gång när huvudvärken slagit till o lyssnar på vågskvalp eller vindsus i mobilen. Somnar tyvärr inte, fast det är väl lika bra, vill inte förstöra ”nattsömnen” hahahaha.
4) Hur det gått att öka fysisk aktivitet
Går inte bra alls, är för utmattad.5) Sömn
Se punkt 2.- Detta ämne redigerades för 6 år, 9 månader sedan av Cathrine.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.