-
2016-11-17 kl. 14:36 #941
Cathrine
DeltagareVecka 46 (11-17/11) Har även lagt in en rapport för v 45 (under den veckans flik, vilket jag missade förra veckan)
Kost fungerar som tidigare, dvs bra men rotationen är inte hundraprocentig för samtliga livsmedel. Jag äter vegetariskt fyra dagar, fisk en dag, kyckling en dag och kött en dag i veckan. Känner för att minska ytterligare på kött till kanske varannan vecka för att så småningom bli sällanätare, men jag måste först lära mig mer hur kombinationen av vegetabiliskt protein ska se ut för att bli lika fullvärdigt som köttprotein, så jag inte startar nya brister.Det fungerar också bra med tillskotten. Jag har 10 förinställda larm på mobilen som ringer under dagen, från kl 05:00 till 21:00. Jag använder också en toppenbra tablettdosett som ser ut som en filofax, där jag lägger tabletter för en dag i sex olika små kassetter med ett fack för varje tidpunkt jag ska ta tabletterna. Varje kväll fyller jag på min lilla filofax och så följer den med i min handväska under dagen. Gör det hela enkelt.
Jag känner mig fortfarande hängig, jättetrött och deppad efter förkylningen i början av oktober. Orkar inte alls mycket, så jag har inte kommit igång med någon aktivitet, utan försöker främst att orka med den lilla vardagsmotionen. Går sammanlagt 30 minuter till och från jobbet varje dag, inte mycket men bättre än inget. Försöker också gå i de trappor som kommer i min väg. Men jag har absolut inte samma lust och ork som före förkylningen, när jag mer eller mindre kände mig som en ny människa efter att ha börjat med kosttillskotten och slog mina mål i aktivitetsappen nästan dagligen. Jag har lagt upp en plan för träning, men jag orkar inte börja träna. Nu känner jag mig nästan som innan tillskotten. Undrar bara vad jag måste göra, eller är det bara att vänta?
Idag 17/11 var jag hos vårdcentralen och tog influensavaccin samt vaccin mot lunginflammation, eftersom jag har astma. Enligt sköterskan ska jag inte träna på 3-5 dagar och jag kan få lite feber och känna mig mer hängig. Får väl se hur det blir, men bra att veta att det i så fall beror på vaccinet.
Sömnen fungerar hyfsat, även om aktivitetsarmbandet inte registrerar riktigt rätt märker jag. När jag vet att jag vaknat under natten och tittat på klockan så har armbandet inte registrerat det. Men just nu kan jag sova 8 timmar och ändå vara dödstrött. Är tyvärr på samma nivå som innan vi körde igång studien. Vad göra?
- Detta ämne redigerades för 6 år, 10 månader sedan av Cathrine.
Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.