• 2016-12-14 kl. 15:10 #1002
    Sofia
    Deltagare

Lämnade prover på Odenhälsan måndagen 5 dec. Kom på att jag kvällen före ’fuskat’ med ekologiska lättsaltade chips, mörk mörk choklad och lite vin. Hoppas det inte pajade provtagningen morgonen efter helt..?
    I övrigt:
    Kost o tillskott: Glömde min necessär med tillskott och mediciner när jag reste till NY för att hälsa på syster där. Som tur är kunde jag få levaxin från min storasyster som äter exakt samma dos! Men inga tillskott de dagarna alltså…
    Inte helt lätt att hålla kosten på resande fot. Gick inte att beställa både mjölk- och glutenfritt på flyget så jag hade matlåda på ditresan. Ej på hemresan dock, då fick jag bara hoppas att själva maten var glutenfri, jag skippade brödet såklart. Var rejält gasig i magen när jag kommit hem i ca ett dygn så något knasigt fick jag nog i mig…
    I NY var det inga problem att hitta bra mat. Affärerna är hur välsorterade som helst. Men såklart, ingen bra rotation.
    Stresshantering:
    Reste till NY för att hälsa på min storasyster to 8 – ti-13. Var riktigt nervös inför flygningen, då det var fösta gången jag reste sedan jag var i Nepal och var med om jordbävningarna där i april/maj 2015. Kände att det var viktigt att genomföra resan och börja av-betinga skräcken inför att resa igen. Första flyget till Köpenhamn fick jag ett rejält påslag så fort jag klev på planet men kände ändå att jag kunde hantera det tack vare att jag hade sagt till flygpersonalen (som var hur professionella och fina som helst, de gjorde ingen affär av det utan förmedlade bara lugn och höll sig i närheten. När vi landat dock pratade de med mig och ’belönade’ med att visa mig cockpiten. Hur gulligt som helst!:) Inte minst så knackade jag järnet första halvtimmen från att planet lyfte samtidigt som tårarna rullade tills jag blev lugnare. Det var så himla skönt att kunna göra något så handfast och som lindrar på direkten. Sista halvtimmen kändes relativt lugn. Efter bytet i Köpenhamn hade jag min lillasyster som sällskap och då kändes allt lugnt. Hemresan gick också bra, bortsett från ett skumpigt parti på slutet som dock gick över sen. Tack igen för detta oväntat effektiva verktyg med knackningarna!
    Har inte använt relaxatorn senaste tiden. Känner mig dock nöjd med att ha jobbat med en av mina största stressfaktorer och sedan jag kom hem har kroppen liksom ’pustat ut’. Jätteskön känsla! Kommer att fortsätta med relaxatorn igen när jag landat mera mentalt.
    Träning: Gick massor på resan. Mindre senaste dagen.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.