• 2017-02-02 kl. 20:28 #1073
    Sofia
    Participant

    Kände mig utvilad och påfylld efter julen. Märkte skillnad efter att jag lade till 5-htp. Kände mig gladare och piggare. Utesluter nu alla gryner inklusive majs och ris. Är glad att jag kunnat återinföra får- och getost.
    Fick influensan en vecka. Förkylningen gjorde att jag kom av mig helt med nappen, men jag tycker den är bra. Använder tejpen nu när jag kan andas genom näsan och tycker det funkar bra. Försöker också komma ihåg att andas med magen och långsamt genom näsan.
    Vissa tillskott har tagit slut. Magnesium känns som att jag behöver nu när jag inte ätit det på ett tag, ska beställa. Järntabletterna gör att magen blir lite knasig men jag kör ändå.
    Gjorde ph-test och var fortfarande sur.
    Återgång 50% till arbete har i stort sett gått bra bortsett från senaste veckan då vi haft långdragna planeringsdagar med heta diskussioner, bl a om stress på jobbet pga underbemanning (som jag ju bidragit till). Försöker ändå vara tydlig på jobbet att jag inte tänker kompromissa med min hälsa för jobbets skull. Får inga sura miner från kollegorna, tvärtom, puh. Sen behöver jag komma ihåg det fortsättningsvis också. Sover direkt sämre denna vecka tyvärr…men än så länge hinner jag återhämta mig mellan varven. Använder meditation dagligen och knackningar vid behov.
    Var hos läkaren på vårdcentralen som för andra gången sedan vi startade tyckte jag hade för höga värden och ville sänka min levaxindos – nu till 100mcg. Innan sänkningen kände jag att hjärtat rusade och kroppen var uppvarvad, nu efter sänkningen känner jag mig lite långsammare och tröttare igen… Vet inte vad som är jobbstress och vad som är sänkningen…
    Har återfallit till att dricka en minikopp kaffe nästan dagligen och intalat mig själv att en dl kan väl inte göra skada. Lutar åt att sluta med detta igen…
    Motion – Går mellan 5000-15000 steg om dagen.
    ACT – jag tycker det är hjälpsamt att fundera på vad i ens liv som är ’naturlig smärta’ – saker man inte kan göra något åt, som man behöver acceptera – och ’onödigt lidande’ saker som vi själva ställer till med som när vi tar våra tankar på fullaste allvar. Mindfulness är bra mot detta, för min del gärna med betoning på medkänsla. Med sig själv såväl som med sin omgivning.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.