• 2016-12-15 kl. 22:48 #1013
    Jenny C
    Participant

    1) Diet och tillskott:
    Håller mig borta från mina allergener och det går bra. Saknar mina ägg men lever i tron på att jag kommer att få återinföra dem 🙂
    Jag har testat både cashew och mandarin och ingen av dem gav någon reaktion.

    Roteringen är långt ifrån perfekt men väldigt mycket mer varierad mat mot tidigare innan studien.

    Jag äter tillskotten nästan som jag ska. Har dock svår att få till Adreno där mellan frukost och lunch… tiden går ju så fort!

    2) Allmäntillstånd:
    Har varit småförkyld till och från i några veckor. Ibland ont i halsen, rethosta och lite snorig till och från.
    Förkylning som inte vill gå över = stressad kropp, i mina ögon.
    Tror det kan bero på att salongen jag jobbar på håller på att byta ägare och jag känner mig inte så bekväm med den nya. Hoppas det blir bättre snart!

    3) Stressnivå/hanteringsstrategier:
    Som sagt känner jag mig mer stressad nu. Det märks på förkylningen, mitt tålamod/humör och magen. Blir lättare förstoppad när jag stressar.

    Jag försöker djupandas när jag blir stressad/irriterad och det funkar oftas.
    Spikmattan har åkt fram igen och den har jag somnat på några kvällar.
    Jag har knackat några gånger men även det glöms bort…
    Relaxatorn är också bortglömd för tillfället.
    Jag längtar till julledigheten och hoppas att jag ska lyckas ta mig tid till mer avslappning.

    Knackningarna hos Lisa var väldigt bra och givande. Hoppas få komma en gång till.

    4) Ökad fysisk aktivitet
    Tränar fortfarande på torsdagarna och ibland (innan förkylningen) även på tisdagarna. Konstigt nog vaknar jag bara med halsont på tisdagarna…
    Idag kände jag mig helt sänkt på morgonen och tänkte att jag lämnar träningsväskan hemma men då påpekade min man att jag kunde ju ändå ta med den till jobbet..många timmar kvar innan träningen 19:15. Tog med väskan och efter jobbet kändes det bättre.
    Det går sakta framåt. Får inte till vardagsmotionen alla dagar. Inte tillräckligt med steg. Tänker på väg hem från jobbet att jag ska dra ut maken på promenad men sen när jag väl är hemma har jag glömt bort det…

    5) Sömn
    Jag har fortfarande svårt att komma isäng innan kl 22.
    Fram till förkylningen tejpade jag munnen varje natt och jag hoppas hostan går över snart så jag kan tejpa igen.
    Andras alltid med stängd mun på dagarna och försöker även göra det när jag tränar så helt borta från näsandningen är jag inte.

Du måste vara inloggad för att svara på detta ämne.